عصر خودرو

توافق عربستان و روسیه بر سر خروج از توافق کاهش تولید نفت

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه پس از گفت‌وگو با همتای سعودی خود در مسکو گفت، اوپک و متحدانش ممکن است توافق کنند که از ابتدای ماه جولای به‌صورت تدریجی تولید نفت خود را افزایش دهند.

توافق عربستان و روسیه بر سر خروج از توافق کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم, وزیر انرژی روسیه پس از گفت‌وگو با همتای سعودی خود در مسکو گفت، اوپک و متحدانش ممکن است توافق کنند که از ابتدای ماه جولای به‌صورت تدریجی تولید نفت خود را افزایش دهند.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌اضافه روسیه و چند تولید کننده دیگر هفته آینده در وین تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد ادامه یا تعدیل توافق کاهش تولید که موجب رسیدن قیمت نفت به بالای 80 دلار شده تصمیم‌گیری کنند.

    عربستان و روسیه معماران اصلی توافق کاهش تولید اکنون تمایل به افزایش تولید نفت دارند.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در مسکو گفت، هر دو کشور «به‌صورت اصولی» از خروج تدریجی از توافق کاهش تولید حمایت می‌کنند.‌

    وی به خبرنگاران گفت: «ما به‌طور کلی از این موضوع حمایت می‌کنیم... اما در خصوص جزئیات طی یک هفته آینده با وزرای (سایر کشورهای تولید کننده) بحث خواهیم کرد». نواک افزود، یکی از گزینه‌ها افزایش تدریجی تولید به‌میزان 1.5 میلیون بشکه در روز است که احتمالاً از اول ماه جولای آغاز خواهد شد.

    «واضح است که خروج از توافق باید تدریجی باشد... ما باید وضعیت افزایش تقاضا و ظرفیت کشورهای مختلف برای افزایش تولید را بررسی کنیم».

    وزیر انرژی عربستان پس از پایان دیدار با همتای روس خود نگفت که هرگونه توافقی در هفته آینده در وین چه شکلی خواهد داشت. وی گفت: «باید ببینیم به کجا خواهیم رسید، اما من فکر می‌کنم ما به توافقی خواهیم رسید که مهمتر از همه بازار را راضی می‌کند».

    فالح همچنین گفت، انتظار ندارد در نشست هفته آینده اوپک، با ایران و ونزوئلا اختلاف نظر داشته باشد.

    برچسب ها