عصر خودرو

مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد اعلام کرد:

رتبه نخست بندرامیرآباد در صادرات کالا از بنادر شمالی کشور

عصر بازار- بندر امیرآباد در سه ماه نخست سال جاری با کسب سهم ۶۱ درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد .

رتبه نخست بندرامیرآباد در صادرات کالا از بنادر شمالی کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ، سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد درباره عملکرد سه ماهه این مجموعه، گفت: در سه ماه نخست امسال با ورود و خروج 169فروند کشتی تجاری به بندر امیرآباد114 هزار و 671 تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد. کالاهای ساختمانی، محصولات کشاورزی و دامی، لوازم خانگی، مواد نفتی، کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات عمده کالاهای صادراتی بوده است.

    وی افزود: در3 ماهه نخست امسال تخلیه و بارگیری انواع کالای تجاری در بندر امیر آباد با 67 درصد رشد به783 هزار و 671 تن رسید. همچنین در این مدت با ورود انواع کالا با رشد 86 درصدی از 336 هزار و 380هزار تن در سال گذشته به 624 هزار و 397 تن در مدت مشابه امسال رسید .

    در کنار افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا، بندر امیرآباد فعالیت خود را برای ارتقا گردشگری دریایی آغاز کرد.بر این اساس اولین جلسه هماهنگی ارگان های دریایی و سازمان های مرتبط در اجرای طرح گردشگری دریایی تابستان 97 در سواحل تحت پوشش بندر امیرآباد برگزار شد.

    مدیر بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد گفت: طرح گردشگری دریایی تابستان 97 برای اولین بار مشابه طرح گردشگری نوروز خواهد بود. برگزاری جلسات مشترک ارگان ها و تشکیل گروه های کارشناسی بررسی سواحل و تعیین نقاط پرخطر، انجام بازرسی های فنی و ایمنی از شناورهای تفریحی توسط کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی، امکان سنجی احداث اسکله های تفریحی در محدوده پلاژها و استاندارد سازی قایق های تفریحی از اهم اهداف بندرامیرآباد برای گردشگری دریایی در سال جاری است.

    وی همچنین آمادگی شبانه روزی مرکز جستجو و نجات دریایی، آماده به کاری شناور جستجو و نجات دریایی، ارائه خدمات جستجو و نجات هوایی، استفاده از کد اعلام اضطرار 1550، استفاده از خدمات تشکل‌های مردم نهاد و همیاران ناجی، تجهیز قایق ها به جلیقه های نجات بزرگسال و کودک و همچنین تفکیک و تعیین مسیر تردد قایق های تفریحی با استفاده از بویه ها را از جمله موارد انجام گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی جهت ارتقای ایمنی قایق های تفریحی برشمرد.

    برچسب ها