عصر خودرو

کارشناس بازار طلا و سکه :

پیش فروش سکه بازار را کنترل نکرد

لزوم ورود دوباره دولت به بازار سکه و ارز

عصر بازار- کارشناس بازار طلا و سکه گفت: با تضعیف ارزهای مختلف در برابر دلار شاهد نوسان قیمت طلا هستیم که این امر در ایران تا زمان ورود بانک مرکزی و اقدامات گسترده برای عرضه ارز تعیین شده ادامه دارد.

پیش فروش سکه بازار را کنترل نکرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، علی میرزاخانی در خصوص شرایط حال حاضر بازار طلا و سکه گفت: با توجه به شرایط فعلی و جنگ اقتصادی در کل جهان ایجاد شده، ارز‌های مختلف تا حدودی در برابر دلار تضعیف شدند و نه فقط ایران که کشور‌های دیگر همچون انگلیس نیز با این مشکل مواجه هستند.

    وی در توضیح نوسانات بازار طلا و سکه با اشاره به تاثیر مستقیم نرخ دلار گفت: در حال حاضر پیش بینی می شود نوسانات قیمت طلا و سکه ادامه داشته باشد.

    این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه به مدت زمان روند افزایش قیمت‌ها اشاره و بیان کرد: روند نوسان قیمت تا زمانی که بانک مرکزی اقدام گسترده‌ای نسبت به تزریق ارز نکند و تک نرخی کردن قیمت ارز به صورت ثابت و عرضه کامل ارز صورت نگیرد این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اقدامات موثر متعددی برای جلوگیری از نوسانات نرخ طلا و سکه نداشته، بیان کرد: پیش فروش‌های سکه نیز که در ابتدا سال صورت گرفت به دلیل حجم کم آن برای تنظیم بازار موثر واقع نشده است.

    این کارشناس بازار طلا و سکه افزود: موضوع حال حاضر اقتصاد ما مباحث ارزی است، زیرا نرخ رسمی بازار 4 هزار و 200 تومان است، اما در بازار با این رقم امکان خرید ارز وجود ندارد.


    وی در پایان تصریح کرد: اگر دولت به موقع به بازار ارز ورود نکند پیش بینی می‌شود نوسان قیمت‌ها به همین روال ادامه داشته باشد.

    برچسب ها