عصر خودرو

سکه بخریم یا نخریم؟

عصر بازار- رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه را اعلام و توصیه کرد که با توجه به ملتهب بودن بازار و حبابی بودن قیمت‌ سکه نباید در بازار ملتهب خرید کرد که منجر به ضرر شود. همچنین طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها کاهشی شود.

سکه بخریم یا نخریم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمدولی - عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر - درباره آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت سکه تمام طرح جدید دو میلیون و 525 هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و 420 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 240 هزار تومان، ربع سکه 705 هزار تومان و سکه گرمی 403 هزار تومان است.

    وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به میانگین قیمت‌ها در بازار روز گذشته ثابت است، افزود: قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی 1295 دلار است. همچنین هر گرم طلای 18 عیار 211 هزار تومان و هر مثقال طلای 18 عیار  913 هزار تومان فروخته می شود.

    عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر با تاکید بر این‌که قیمت‌های کنونی واقعی نیست، توضیح داد: سکه بیش از 400 هزار تومان حباب دارد و بازار ملتهب است؛ چراکه تقاضای زیادی وارد بازار سکه شده که رشد کاذب قیمت را به همراه آورده است.

    محمدولی با بیان این‌که بازار باید به ثبات برسد، توصیه کرد: نباید در بازار ملتهب خرید کرد که منجر به ضرر شود.

    به گفته وی، هفته آینده نیز وضعیت بازار و قیمت‌ها بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود.

    عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا و جواهر تصریح کرد: گاها بازار به طور شایسته رصد نمی‌شود؛ لذا مردم باید مراقب باشند که از نوسانات آسیب نبینند.

    محمدولی گفت: با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود ظرف روزهای آینده بانک مرکزی به بازار سکه ورود کند و قیمت‌ها کاهشی شود.

    وی تاکید کرد: با توجه به این‌که کشور غنی و با قدمت  8000 ساله داریم، اگر می‌خواهیم از تلاطمات بین‌المللی در امان باشیم چاره‌ای نداریم جز این‌که صنایع محور و تولید محور باشیم، اما اکنون باتولید محور بودن در جامعه فاصله کیلومتری داریم که باعث نوسانات در بازار می‌شود.

    برچسب ها