عصر خودرو

ذخیره معادن طلای شناخته شده در آذربایجان‌شرقی ۳۷ میلیون تن کانسنگ

ظرفیت تولید سالانه ۶ تن طلای خالص در کشور

عصر بازار- قائم مقام صنعت و امور معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت تولید سالانه طلای کشور ۶ تن است.

ظرفیت تولید سالانه ۶ تن طلای خالص در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سیدمرتضی نیرومنداسکویی اظهار داشت: در کشور مصرف و تولید طلا ناهمخوانی زیادی دارد به‌طوریکه در زمینه مصرف طلا کشور پنجم و در تولید آن رتبه 54 جهان را دارا هستیم.

    وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های طلایی کشور است و معادن طلای مختلفی در استان وجود دارد و سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و چین در این معادن فعال هستند.

    نیرومند گفت: ذخیره معادن طلای شناخته شده در استان 37 میلیون تن کانسنگ در شهرستان‌های ورزقان، چاراویماق، اهر و هشترود بوده که در قالب 8 محدوده معدنی اکتشافات انجام می‌شود.

    معاون سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تولید طلا در استان صفر است و کارخانجات مربوطه راه‌اندازی نشده‌اند.

    وی از تعطیلی بسیاری از معادن استان در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: هزینه‌های سر بار معادن بسیار زیاد است که موجب به صرفه نشدن کشف معادن برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

    نیرومند از استخراج سالانه 35 میلیون تن مواد معدنی در استان خبر داد و گفت: در این خصوص رتبه چهارم کشوری هستیم.

    وی گفت: در استان 678 معدن داریم که شامل معادن فعال و غیر فعال هستند و 400 معدن دارای پروانه بهره‌برداری فعال هستند و در کنار این معادن بیش از 400 معدن شن و ماسه در حال فعالیت بوده و 11 هزار و 600 نفر در معادن استان مشغول به کار هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها