عصر خودرو

رشد قیمت ها در معاملات آتی چین و سنگاپور؛

گام های لرزان سنگ‌آهن در سربالایی قیمت

عصر بازار- بعد از افت شدید قیمت سنگ آهن در روزهای معاملاتی گذشته، قیمت این کالا در معاملات آتی روز دوشنبه در چین و سنگاپور اندکی افزایش یافت، با این حال سرمایه‌گذاران همچنان با احتیاط در مورد تقاضای این ماده خام مورد نیاز برای تولید فولاد عمل می‌کنند.

گام های لرزان سنگ‌آهن در سربالایی قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تولید فولاد در چین که نیمی از تولید دنیا محسوب می‌شود، ماه گذشته با افتی 1.6 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مواجه شده است. بر اساس آمار منتشر شده در روز شنبه، میزان تولید از ژانویه تا نوامبر با افتی 2.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 738.4 میلیون تن رسید.

    در عین حال بر اساس آمار دولت چین ، تولید کارخانه‌ها به بیشترین سطح 5 ماه اخیر رسیده و آمار خرده فروشی در سال جاری بالاترین مقدار بوده است. «هلن لائو» تحلیلگر شرکت مشاوره‌ای آرگونات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «تولید صنعتی کارخانه‌های چینی و سرمایه‌گذاری ثابت آنها در ماه نوامبر نشانه‌هایی از ثبات را در بر دارد.»

    به هر حال هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 1.8 درصدی 290.5 یوان (45 دلار) معامله شد. این در حالی بود که هفته گذشته قیمت سنگ آهن به پایین‌ترین سطح خود (282.5 یوان) رسیده بود. در بورس سنگاپور نیز سنگ‌آهن ژانویه با رشد یک درصدی 36 دلار و 80 سنت به ازای هر تن معامله شد. در معاملات آتی شانگهای، میلگرد با افزایش قیمت 0.8 درصدی معادل 1.644 یوان به ازای هر تن معامله شد.

      دیگر کالاهای صنعتی نیز در چین با افزایش قیمت مواجه شدند. در این میان مس بعد از افت قیمت اخیر خود در معاملات امروز رشدی 2 درصدی را تجربه کرد. صعود قیمت امروز بر خلاف جو منفی حاکم بر بازار ناشی از موجودی سنگ‌آهن بالا و تقاضای در حال کاهش فولاد در چین بوده است.

    بر اساس گزارش مرکز مشاوره‌ استیل‌هوم، میزان ذخایر سنگ‌آهن وارداتی در بنادر چین روز جمعه به 90.45 میلیون تن رسید که بیشترین مقدار آن از ماه می بوده است.

    یک معامله‌گر سنگ‌آهن اعلام کرد: «اوضاع بازار فیزیکی به شدت نامطلوب است. فروش فولاد ضعیف بوده و کارخانه‌ها با مشکل روبرو هستند. موجودی در بنادر به قدر کافی بوده و با نزدیک شدن به پایان سال مشکلات اعتباری کارخانه‌ها بیشتر می‌شود؛ امسال یکی از بدترین سال ها برای بازار سنگ آهن بوده است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو