عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاسخ داد:

بازار طلا در فصل زمستان رونق می‌گیرد؟

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: پیش بینی بر آن است تا پایان سال روند بازار همچون گذشته باشد و بازار طلا و سکه بیشترین تاثیر را از بازار ارز دریافت خواهد کرد.

بازار طلا در فصل زمستان رونق می‌گیرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هرساله با پایان یافتن ماه محرم و صفر میزان جشن‌ و مراسم‌ها افزایش می‌یابد و با افزایش مراسم‌ها خانواده‌ها برای رفع نیازهای خود به بازار طلا و سکه مراجعه می‌کنند.سالجاری نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور که همگان در انتظار رفع کامل تحریم‌ها بوده و رکودی سخت به جان بازار ورود کرده است پیش بینی می‌شود بازار طلا و سکه در ماه ربیع‌الاول و زمستان سالجاری حال و هوای همراه با رونق نداشته باشد.

    بازار طلا و سکه در کنار موئلفه‌های تاثیرگذار قیمت دلار و ارزش اونس جهانی از میزان عرضه و تقاضا نیز تاثیر می‌پذیرد که این موضوع عاملی شده تا کسی به آینده بازار امیدوار نباشد، البته برای اظهار نظرهای قطعی کمی زود است و باید در انتظار روزهای پیش رو نشست.

    در چند وقت اخیر بازار دلار و اونس جهانی در پی تصمیمات فدرال رزرو آمریکا و بهبود شاخص‌های اقتصادی این کشور دستخوش تغییر شد که در نهایت ارزش دلار در بازارهای جهانی رشد و به تبع آن ارزش اونس جهانی کاهش یافت که پیش بینی می‌شود این رویه تا پایان سال میلادی ادامه داشته باشد.

    در رابطه با موضوع تغییر حجم عرضه و تقاضا باید گفت در چند سال گذشته با همخوانی بیشتر میزان درآمد، پس‌انداز و قیمت طلا، بیشتر خانواده‌ها با هزینه کرد پس انداز خود در خرید طلا، طلا را به عنوان وجه زینتی و کالایی پس اندازی خریداری می‌‌کردند و در زمان نیاز آن را به فروش می‌رساندند اما در حال حاضر به دلیل آنکه کفه ترازو درآمد، پس انداز و قیمت خرید طلا از توازن خارج شده است کمتر کسی در بازار طلا و سکه حضور دارد، این عدم حضور برای خرید میزان تقاضا را به شدت پایین آورده و عاملی شده است تا رکود بازار طلا و سکه بیشتر از دیگر قسمت‌های اقتصاد باشد.

    در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: پیش بینی بر آن است تا پایان سال روند بازار همچون گذشته باشد و بازار طلا و سکه بیشترین تاثیر را از بازار ارز دریافت خواهد کرد.

    محمد کشتی‌آرای  اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال روند بازار همچون گذشته باشد و اتفاق خاصی در این بازار رخ ندهد و این موضوع به دلیل عدم نوسان و جریان خاصی در بازار است.

    وی با بیان اینکه رکود اقتصادی در تمام بخش‌های کشور وجود دارد، ادامه داد: رکود حاکم بر بازار طلا بسیار زیاد است و به دلیل آنکه خرید طلا و سکه در سبد اصلی خانواده‌ها قرار ندارد تغییر در بازار داخلی طلا در ایام ربیع‌الاول رخ نخواهد داد.

    او خاطرنشان کرد: بررسی بازارهای جهانی نشان از آن دارد که ارزش اونس جهانی میلی به افزایش ندارد و به امید آن است تا ارزش فعلی اونس جهانی حفظ شود.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: بازار فعلی طلا با توجه به شرایط حاکم به‌گونه‌ای است که ارزش طلای داخلی بیشترین تاثیر را از نرخ دلار دریافت می‌کند.

    بازار طلا و سکه از چند سال گذشته وارد رکود خاصی شده است و فعالان این بازار همواره مالیات بر ارزش افزوده و محاسبه مالیات‌های سنگین بر این بازار را عامل رکود و تغییر کاربری برخی واحدهای این صنف می‌دانند و این در حالی بود که بیشترین مشاجره صنف طلا و جواهر با سازمان امور مالیاتی بود، حال جای سوال دارد که آیا با تغییر رئیس کل سازمان امور مالیاتی این مشاجره‌ها و مشکلات مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر رفع خواهد شد؟، کشتی‌آرای در این رابطه معتقد است که سازمان امور مالیاتی و مسئولان آن  تنها مجریان قانون هستند و قانون باید توسط مجلس اصلاح شود.

    او ادامه داد: پیشنهاداتی برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ارائه شده و نظر نهایی باید از سوی مجلس ارائه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها