عصر خودرو

دوشنبه ۲۳ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۹.۲۳ در بازار برق بورس انرژی ۲۹,۵۵۳ مگاوات برق به ارزش ۲۰۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش بیش از ۱۹ برابری را نشان دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با اندکی نزول همراه بود و کاهش 0.33 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ قیمت پس از ثبات چند روزه در محدوده 370,000 ریال در بازار امروز شیبی ملایم و نزولی به خود گرفته است.
    در بازار امروز برق بورس انرژی، با توجه با افت نسبی قیمت‌ها، تمایل به خرید از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق افزایش یافت و افزایش قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید. در معاملات امروز همه تابلوهای بازار برق(بارپایه، میان‌باری، کم باری و بارپیک) با کاهش قیمت همراه بودند و بیشترین حجم معاملات را بر خلاف روز گذشته، نمادهای بار پایه به خود اختصاص دادند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941003 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941003 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است از ابتدای دوره قیمت روندی با ثبات در محدوده 370,000 ریال را طی کرده و در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 368,000 ریال قرار گرفته است..
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در طول دوره روندی صعودی بوده و پس از افزایش تا محدوده 395،000 ریال در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 5,200 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18.09.1394 با 1,614 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931003 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها