عصر خودرو

واکنش بازارها به دیدار ترامپ و اون؛

بازارهای سهام صعودی شدند

دلار به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر رسید

عصر بازار- با افزایش امیدواری نسبت به حل و فصل بحران در شبه جزیره کره، بازارهای سهام در جهان افزایش یافتند و دلار به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر رسید.

بازارهای سهام صعودی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ارزش دلار در برابر ارز امن ین ژاپن افزایش یافت و وون کره جنوبی با 0.2 درصد افزایش به بالاترین سطح 2 هفته اخیر رسید. در وال استریت، شاخص " اس اند پی 500" 0.02 درصد و شاخص " داوجونز" 0.06 درصد افزایش یافتند. در بورس‌های آسیایی نیز شاخص " نیک کی 225" 0.3 درصد بالاتر رفت.

    شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن در محدوده قرمز و سبز در نوسان بود، اما در نهایت با 0.1 درصد افزاش بسته شد. شاخص "کسپی" کره جنوبی 0.2 درصد کاهش یافت اما شاخص " شانگهای کامپوزیت" چین توانست زیان‌های معاملات اولیه را جبران و رشد 0.8 درصدی را به ثبت رساند. در استرالیا نیز شاخص ها اندکی افزایش یافتند.

    تحلیل گران موسسه " سیتی" در یادداشتی نوشتند: به نظر می‌رسد سهامداران تا مشخص شدن مسیر تحولات این هفته در معاملات خود تامل خواهند کرد. رابرت کارنل- کارشناس اقتصادی بانک " آی ان جی" نیز گفت: امروز فرصتی برای دیداری تاریخی پیش آمده است که می‌تواند منجر به خاتمه جنگ کره شود و هم چنین حرکتی احتمالی به سمت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره باشد. این تحولات خوب است، اما شما چگونه می‌توانید از آن‌ها پولی به دست آورید؟ پاسخ های کوتاه مدت احتمالا ارزش امتحان کردن را ندارند.

    ملاقات دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون- رهبر کره شمالی در هفته ای برگزار شد که انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد و لایحه بریگزیت در پارلمان انگلیس به رای گذاشته شود.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی 0.2 درصد افزایش یافت و هر دلار به 110.49 ین افزایش یافت. یورو نیز با وجود اظهارات مثبت مقامات دولت جدید ایتالیا مبنی بر باقی ماندن در منطقه یورو و برنامه ریزی برای کاهش بدهی، از بالاترین سطح 3 هفته اخیر خود در برابر دلار عقب نشست و به 1.1763 دلار رسید.

    هر بشکه نفت خام آمریکا با 6 سنت افزایش به 66.16 دلار در هر بشکه رسید اما نفت برنت با یک سنت کاهش به 76.45 دلار در هر بشکه رسید. هر اونس طلا برای تحویل فوری نیز 0.2 درصد کاهش یافت و به 1297.42 دلار رسید.

    برچسب ها