عصر خودرو

مقایسه قیمت ها در ۸ و ۲۳ آذرماه؛

افت و خیز شیمیایی ها

عصر بازار- نگاهی به قیمت محصولات شیمیایی در ۸ و ۲۳ آذر ماه نشان می دهد که این کالاها با افت و خیر روبه رو شده اند.

افت و خیز شیمیایی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در فهرست جدید اعلامی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، بیشترین افت قیمت متعلق به منواتیلن گلایکول با 2.9 درصد نسبت به دو هفته قبل بوده است.

    همچنین در رده بعدی افت قیمت SBR ها قرار دارند، به طوری که گرید 1712 نسبت به دو هفته قبل 1.5 درصد و گرید 1502 نیز 1.3 درصد کاهش داشته اند.

    در همین حال ایزوبوتانول، زایلین مخلوط، محلول آمونیاک، اوره گرانوله، بنزن، اوره پریل ، اورتوزایلین و آروماتیک سنگین نیز نسبت به دو هفته گذشته روندی نزولی داشته اند.

    همچنین قیمت منومر وینیل استات بدون تغییر نسبت به دو هفته گذشته اعلام شده است، به طوری که قیمت آن همچنان در محدوده 2 هزار و 750 تومان قرار دارد.

    البته برای معاملات دو هفته آینده، بیشترین افزایش قیمت به دی اتانول آمین با 2.9 درصد رشد اختصاص دارد، به طوری که قیمت این کالا از 3 هزار و 227 تومان به 3 هزار و 321 تومان رسیده است.

    در رده بعدی رشد قیمت دی اتیلن گلایکول با 2.8 درصد قرار دارد. همچنین برای عرضه در نیمه اول دی ماه اسیدترفتالیک، اسیداستیک، سودکاستیک، کربنات های سدیم سبک و سنگین، نرمال بوتانول و استایرن مونومر نیز روندی مثبت داشتند. به طوری که سودکاستیک 2 درصد نسبت به دو هفته گذشته افزایش داشت و رده سوم رشد قیمت را از آن خود کرد؛ قیمت این کالا از 399 تومان به 407 تومان رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها