عصر خودرو

روسیه حضور خود در بازار جهانی ال‌ان‌جی را تقویت می‌کند

عصر بازار- معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد با استفاده از فرصت کاهش هزینه‌ها، حضور خود را در بازارهای جهانی ال‌ان‌جی تقویت کند.

روسیه حضور خود در بازار جهانی ال‌ان‌جی را تقویت می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, روسیه قصد دارد تولید سالانه ال‌ان‌جی را تا سال 2035 میلادی به 120 میلیون تن برساند و با استفاده از فرصت هزینه‌های کمتر تولید، بخشی از بازار را از آمریکا و استرالیا برباید.

    در ماه دسامبر سال 2017 میلادی، شرکت نواتک که دومین تولیدکننده بزرگ گاز در روسیه است، موفق شد به همراه شریکان خود پروژه یامال ال‌ان‌جی را در دریای قطب شمال افتتاح کند که پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید سالانه آن در سال 2019 میلادی به 17 میلیون و 400 هزار تن برسد.

    این پروژه نشان‌دهنده توان روسیه برای تولید ال‌ان‌جی در آب و هوای سخت است و جای پای این کشور را در بازار جهانی انرژی محکم‌تر می‌کند.

    پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه ممکن است هدف تولید سالانه 100 میلیون تا 120 میلیون تن را برای سال 2035 میلادی تعیین کند.

    وی افزود: ما این مسئله را از بحث با شرکت‌ها درباره توانایی‌های‌شان متوجه شده‌ایم.

    هدف از پروژه یامال ال‌ان‌جی این است که سهم روسیه را از بازار جهانی ال‌ان‌جی تا سال 2020 میلادی به 4 درصد افزایش دهد. قطر اکنون 30 درصد از بازار ال‌ان‌جی جهان را در اختیار دارد.

    پیش از این، روسیه در عرضه گاز با خط لوله به اروپا، پیشتاز بوده و شرکت گازپروم این کشور، حدود یک سوم از گاز قاره اروپا را تأمین می‌کند.

    در سال‌های اخیر، تقاضا برای ال‌ان‌جی اوج گرفته، زیرا این سوخت پاک‌تر از نفت و زغال‌سنگ است و به دلیل وابسته نبودن به شبکه خط لوله، امکان رسیدن به بازارهای جهانی را دارد. با این همه، ال‌ان‌جی به طور معمول گران‌تر از گاز صادراتی از خط لوله است.

    سوروکین اعلام کرد تقاضای جهانی ال‌ان‌جی در 20 سال آینده تقریبا دو برابر می‌شود و به بیش از 500 میلیون تن در سال می‌رسد.

    ظرفیت صادرات ال‌ان‌جی آمریکا از کمتر از 2 میلیون تن در سال 2015 میلادی به 18 میلیون تن در سال 2017 میلادی جهش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022 میلادی به بیش از 77 میلیون تن برسد. به این ترتیب، آمریکا از استرالیا پیشی می‌گیرد و به دومین صادرکننده بزرگ ال‌ا جی در جهان تبدیل می‌شود.

    سوروکین اعلام کرد شرکت‌های روس نیز به دلیل برخورداری از امتیاز هزینه پایین تولید و انتقال، توان رقابتی بالایی در بازار ال‌ان‌جی دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو