عصر خودرو

نخستین محموله نفت کارون ایران به اسپانیا فروخته شد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که ایران نخستین محموله نفت تولید شده از میدان نفتی غرب کارون را به شرکت رپسول اسپانیا فروخته است.

نخستین محموله نفت کارون ایران به اسپانیا فروخته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ایرنا، این اقدام نشانگر تمایل تهران به افزایش صادرات نفت خود به رغم تهدید قریب الوقوع ازسرگیری تحریم هاست.
    این مقام های آگاه که نام و سمت آنها ذکر نشده است؛ افزودند: ایران نفت خام غرب کارون را به عنوان نفت پارس بازاریابی کرده و به فروش می رساند.
    یکی از این منابع آگاه به رویترز گفت: رپسول با خرید مقدار 500 هزار بشکه نفت خام پارس به صورت تک محموله موافقت کرده است.
    شرکت اسپانیایی رپسول که این محموله را به همراه نفت سنگین ایران بارگیری خواهد کرد، قصد دارد آن را در هفته جاری یا اوایل هفته آینده به مقصد انتقال دهد.
    شرکت ملی نفت ایران قبلا نمونه های نفت سنگین استخراج و تولید شده از میدان های نفتی غرب کارون واقع در جنوب غرب ایران را در اختیار برخی مشتریان قرار داده است.
    سخنگوی رپسول گفت که این شرکت در باره محموله های تکی، اظهارنظر نمی کند.
    منابع آگاه ماه گذشته به رویترز گفتند: تولید روزانه نفت ایران از این میدان ها در سال گذشته (2017) تقریبا دو برابر شده و به 300 هزار بشکه رسیده است.
    خبرگزاری وزارت نفت ایران (شانا) نیز روز یکشنبه گزارش داد: میزان صادرات این کشور در ماه گذشته (مه) به سطح 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسیده که از هنگام لغو تحریم های بین المللی علیه تهران در سال 2016 تاکنون بیسابقه است. این کشور در ماه گذشته روزانه 2 میلیون و 400 هزار بشکه نفت خام و 300 هزار بشکه میعانات گاز طبیعی نیز صادر کرده است.

    برچسب ها