عصر خودرو

بازار طلا در هفته های آینده با کاهش قیمت مواجه می شود

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به اینکه نرخ جهانی طلا در هفت هفته پیاپی با کاهش مواجه و نرخ ارز نیز با ثبات نسبی همراه شده است، پیش بینی می شود نرخ طلا باوجود آغاز ماه ربیع الاول در هفته های آتی با کاهش قیمت مواجه شود.

بازار طلا در هفته های آینده با کاهش قیمت مواجه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای درباره روند قیمتی طلا و سکه با پایان ماه صفرو آغاز ماه ربیع الاول اظهارداشت: پایان ماه صفر تاثیری بر قیمت ها نخواهد داشت اما با افزایش میزان دادوستد، بازار را از رکود خارج می کند.
    وی به اثرگذاری نرخ طلای جهانی و قیمت ارز بر بازار طلای کشور اشاره کرد و افزود: بازار جهانی طلا هفتمین هفته کاهشی را سپری کرده به گونه ای که نرخ هر اونس طلا در هفته گذشته با 11 دلار کاهش مواجه شده است.
    رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: همچنین بانک مرکزی اقدامات مناسبی را در بازار ارز انجام داده به طوری که نرخ آن هفته های گذشته روند صعودی داشت اما دوباره به ثبات نسبی رسیده است.
    کشتی آرای ادامه داد: بنابراین نه تنها افزایش قیمت برای بازار طلا و سکه پیش بینی نمی شود بلکه نرخ ها در این بازار روند نزولی خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه، نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید هم اکنون در بازار 919 هزار تومان، نیم سکه 465 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 258 هزار تومان و سکه یک گرمی 166 هزار تومان است، افزود: نرخ هر مثقال طلا 407 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 93 هزار و 900 تومان است.
    بر اساس این گزارش، بازار طلا پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با افزایش تقاضا و حباب قیمتی مواجه شده بود که پس از کاهش انتظارات روانی قیمت ها روند نزولی به خود گرفت و اکنون به ثبات نسبی رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها