عصر خودرو

نگاهی به بازار جهانی ورق

عصر بازار- نگاهی به بازار جهانی ورق نشان می دهد که قیمت این محصول در جنوب شرق آسیا با کاهش روبه رو شده اما در بازار داخلی چین بهبودهایی داشته است.

نگاهی به بازار جهانی ورق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، قیمت ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا پس از افت های هفته گذشته، در ثبات است.

    این در حالی است که تقاضا برای خرید این محصول کم است و خریدارها بازار داخلی را به واردات ترجیح می دهند. ورق گرم چین از 600 تا 625 دلار هر تن سی اف آر به 600 تا 610  دلار هر تن سی اف آر رسیده است.

    بهبود بازار ورق چین

    قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین روزهای اخیر بهبودهایی داشته است به طوری که در حال حاضر قیمت ورق گرم بین 659 تا 662 دلار هر تن درب کارخانه است.

    ورق گرم صادراتی چین نیز 590 تا 600  دلار هر تن فوب است که افتی جزیی داشته است. البته برخی از تجار قیمت را 5 دلار پایین آورده اند و 580 تا 585 دلار هر تن فوب نیز پیشنهاد می دهند.

    رشد جزیی واردات ورق به امریکا

    آخرین آمار گمرکی آمریکا نشان می دهد که در سه ماه نخست سال 2018 واردات ورق فولادی به این کشور نسبت به سال 2017 رشد 1.4 درصدی داشته و 2.73 میلیون تن ثبت شد در حالی که مدت مشابه سال گذشته 2.69 میلیون تن بود.

    از طرفی واردات ورق در ماه مارس 1.04 میلیون تن بود که 28 درصد نسبت به فوریه سال جاری رشد داشت. در ماه آوریل نیز 17 درصد نسبت به سال قبل بالا رفته 1.04 میلیون تن بود. انتظار می رود با اجرا شدن تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم تاثیرات آن بر میزان واردات به امریکا نیز نمایان شود.

    برچسب ها