عصر خودرو

پورمختار آخرین وضعیت تحقیق و بازرسی از بورس را تشریح کرد:

بررسی عملکرد مدیران جدید و قدیم تالار شیشه‌ای

عصر بازار: بورس، پرونده ویژه ای در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی دارد؛ پرونده ای که سال گذشته روی میز این کمیسیون قرار گرفت درست زمانی که سهام‌داران و سرمایه‌گذاران بازار بورس به امید بهبود شرایط و کسب سود، پیه روند فرسایشی کنونی را به تن خود مالیده بودند.

بررسی عملکرد مدیران جدید و قدیم تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، آنان معتقد هستند که باید به داد بورس رسید؛ بازاری که قلب آن به دلایل مختلف در حال از کار افتادن است.‌ به صورت کاملا غیر واقعی، منابع قلیل مردم توسط عده ای به دلیل رانت اطلاعاتی در بورس به یغما می رود. قیمت گذاری‌ها، باز شدن و بسته شدن نمادها، میزان و خرید و فروش و ترازنامه شرکت ها موجب شده بود عده ای اقدام به خرید سهام یک شرکت کنند و برخی هم با راه‌اندازی صف‌های ساختگی، به نوعی در این راه مردم را فریب دهند. این عوامل مجلسی ها را برآن داشت که طرحی را با عنوان تحقیق و بازرسی از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار از یکم شهریور با صدور حکم انتصاب برای مسئول تیم تحقیق و بازرسی از سازمان بورس و اوراق بهادار کلید بزنند. پر واضح است که در این مأموریت، ضمن تحقیق از سازمان بورس و اوراق بهادار، تحقیقات لازم از کارگزاران بورس، فعالان بازارسرمایه، واحدهای بورسی، سهام‌داران خرد و کلان هم  مورد توجه محققین و کارشناسان مربوطه قرار خواهند گرفت.‌
    محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره آخرین وضعیت طرح تحقیق و بازرسی از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بررسی های کمیسیون اصل 90 مجلس در زمینه عملکرد بورس همچنان ادامه دارد تا دلایل و عوامل موضوع معلوم و مشخص شود و با توجه به پیگیری های صورت گرفته، به زودی نتیجه این بازرسی در گزارشی  جامع، جمع بندی و ارائه خواهد شد.
    نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات فقط مختص مدیران گذشته این سازمان است، افزود: بخشی از این  تحقیقات به عملکرد مدیریت امور سهام باز می گردد و به طور کلی تفاوتی ندارد هم از مدیران گذشته و هم مدیران حال این بازار برای  پاسخگویی  به برخی از ابهامات دعوت می شود.
    به گفته وی شرایط اقتصادی کشور، وضعیت شرکت‌های تولیدی و عضو این بازار سرمایه و صاحبان سهام نیز از دیگر عوامل بازرسی و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادر است.
    رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 اطلاعات موثقی از عملکرد کارگزاری ها، شرکت های حقوقی و روش های مورد استفاده آنها در معاملات و همچنین عملکرد سازمان بورس در نظارت بر بازار در اختیار دارد و شبهات موجود در تمامی این موارد موجب شده که کمیسیون اصل 90 عملکرد این سازمان را مورد بررسی قرار دهد.
    وی تأکید کرد: همواره نظارت بر روند بازار و عملکرد فعالان بورس اعم از حقیقی و حقوقی و برخورد با سوء استفاده کنندگان احتمالی وظیفه سازمان بورس است تا با مدیریت و نظارت دقیق، بتوان جلوی افزایش یا کاهش بی‌رویه قیمت سهام را گرفت. ضمن اینکه برخورد با متخلفان نیز از دیگر وظایفی است که سازمان بورس باید آن را عملی کند.
    پورمختار با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در روند معاملات اظهار داشت: سازمان بورس به دلیل امکانات و دسترسی بالایی که به اطلاعات موجود در بازار سرمایه دارد، باید درباره نظارت دقیق بر عملکرد فعالان بازار سرمایه و برخورد با متخلفان احتمالی حرکتی جدی را اعمال کند؛ مسلماً این اطلاعات بر سازمان بورس پوشیده نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها