عصر خودرو

ثبت هفتمین هفته کاهشی

طلا ۴ دلار گران شد

عصر بازار- قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با ۳.۱۹ دلار افزایش به ۱۰۷۴.۷۷ دلار در هر اونس رسید، اما هفتمین هفته کاهشی خود را ثبت کرد.

طلا ۴ دلار گران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  با کاهش ارزش دلار و اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت و کاهش های اول صبح خود را جبران کرد، اما هفتمین هفته کاهشی خود را به علت انتظار سرمایه گذاران برای مشخص شدن وضعیت نرخ بهره بانکی آمریکا ثبت کرد.

    افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در نشست 15 و 16 دسامبر بانک مرکزی این کشور مشخص خواهد شد که در صورت افزایش نخستین مورد طی یک دهه گذشته به شمار می رود.

    جورجت بوئله تحلیلگر بازار در این باره گفت: «فشارهای موقتی می تواند روند کاهشی بلند مدت را را مختل کند اما ما هنوز انتظار داریم که قیمت در این هفته به حدود 1000 دلار برسد.»

    هر اونس طلا با 3.19 دلار افزایش 1074.77 دلار فروخته شد. این فلز گران بها طی هفته گذشته 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    سوکی کوپر تحلیلگر بازار فلز های گران بها در نیویورک گفت: «ارزش دلار و یورو کاهش یافت و اوراق  قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا افت ارزش داشت اینها به افزایش قیمت طلا کمک کرد و بر تضعیف قیمت نفت و انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا چیره شد.»

    ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین المللی 0.4 درصد کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها