عصر خودرو

با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران؛

همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان ۲۵ کشور فردا در تهران برگزار می شود

عصر بازار- همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران با حضور ۹ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان فردا(یکشنبه) در تهران برگزار می شود.

همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان ۲۵ کشور فردا در تهران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در هفته های گذشته، تهران مرکز دیپلماسی انرژی منطقه و میزبان ده ها هیات سیاسی و اقتصادی بوده است که برای ارزیابی و آشنایی با صنعت نفت ایران در پساتحریم به کشورمان آمدند.

    دوم آذرماه دومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور سران و مقام های ارشد 18 عضو این مجمع وسپس همایش بین المللی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی با حضور نمایندگان 137 شرکت خارجی در هفتم و هشتم آذرماه در تهران برگزار شد.
    در گام بعدی قرار است تهران میزبان ده ها شرکت بین المللی باشد که برای شرکت در دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) به تهران می آیند.
    دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران با حضور نمایندگان 25 کشور در روزهای 22 و 23 آذرماه در تهران برگزار می شود که با استقبال شرکت های خارجی و داخلی مواجه شده است. براساس گزارش ها، 368 شرکت ایرانی و 97 شرکت خارجی در این همایش دو روزه شرکت می کنند.
    قرار است طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران در جریان برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران به سرمایه گذاران خارجی معرفی می شود.
    به گفته محمد حسن پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت های معتبر پتروشیمی جهان از کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، سوئیس، روسیه، انگلیس، استرالیا و هند به تهران می آیند.
    ظرفیت ها و جذابیت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به حدی است که گاهی از آن به عنوان بهشت آینده صنعت پتروشیمی جهان نام می برند.
    ایران جزو معدود کشورهای جهان است که تمام ابزار، ظرفیت ها و منابع مورد نیاز برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال را دراختیار دارد.
    صنعت پتروشیمی ایران، دارای مزیت های بی نظیری است که دارای مشابهت با هیچ کشور دیگری نیست. وجود مخازن بزرگ گازی و خوراک فراوان، دسترسی به منابع آبی در سواحل جنوبی و قرار گرفتن در کنار مسیرهای حمل و نقل دریایی از جمله مزیت هایی هستند که ایران را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی تبدیل می کند.
    این مزایای یادشده می تواند ایران را به قطب بزرگ صنعت پتروشیمی در آینده تبدیل و سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کند. اما در پیش روی این بهشت صنعت پتروشیمی، موانعی وجود دارد که علاوه بر مشکلات و موانع قانونی، تحریم نیز مانعی عمده ای به شمار می رود.
    محمدحسن پیوندی معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این باره می گوید: ایران در سطح جهان، تنها کشوری است که تمام ابزار، ظرفیت ها و منابع مورد نیاز برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال را دراختیار دارد، به طوری که هیچ کشوری در جهان این مزیت ها را یکجا در اختیار ندارد.
    در ماه های اخیر هیات های زیادی از کشورهای اروپایی و آسیایی به ایران سفر کرده و به مذاکره با طرف های ایرانی پرداختند، اما نکته مهم و قابل توجه اینکه همه آنها به صنعت پتروشیمی نگاه ویژه ای داشتند.
    این هیات ها معمولا علاوه بر دیدار و گفت وگو با مقام ها و مسئولان سیاسی و اقتصادی، با فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی آشنا و چشم انداز سرمایه گذاری در این صنعت را رصد می کنند.
    ده ها طرح نیمه تمام پتروشیمی در کشورمان وجود دارد که با بهره برداری از آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی با جهش چشمگیری مواجه خواهد شد. براساس گزارش ها، حدود 60 طرح نیمه تمام باقیمانده صنعت از پیشرفت 10 تا 90 درصدی برخوردارند که با راه اندازی آنها، ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی به 120 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
    همچنین برای احداث 36 طرح جدید به 41 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که با بهره برداری از آنها ظرفیت تولید سالانه از 180 میلیون تن در سال فراتر خواهد رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو