عصر خودرو

هر اونس ۱۰۶۸ دلار

هفته نزولی دیگر برای طلا

عصر بازار- در حالی‌که ‌سرمایه‌گذاران خود را برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آماده می‌کنند، طلا با افتی دیگر، برای هفتمین هفته در هشت هفته اخیر با سقوط به کار خود را پایان داد.

هفته نزولی دیگر برای طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار اشتغال قوی بخش غیرکشاورزی منتشرشده در هفته گذشته انتظارات را برای افزایش نرخ بهره در نشست سیاستگذاری هفته آینده فدرال رزرو تقویت کرد.

    در آغاز معاملات روز جمعه، هر اونس طلا با اندکی تغییر یکهزار و 68 دلار و 60 سنت معامله شد. این در حالی است که در طول هفته شمش افتی 2 درصدی را تجربه کرده است.

    جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد : «مسیر یورو-دلار به وضوح روی قیمت طلا تاثیرگذار است به ویژه قبل از آغاز نشست فدرال‌رزرو این اثر بیشتر خواهد بود. اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، عکس العمل طلا رسیدن به قیمت‌های پایین‌تر خواهد بود. احتمالا تا زمان فرا رسیدن نشست، در هفته آینده اندکی اوج خواهد گرفت.

    دلار قوی‌تر موجب محدود شدن سود طلا خواهد شد. واحد پول آمریکا برای دومین جلسه متوالی امروز باز هم رشد کرد. دلار بالاتر موجب گرانتر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر خواهد شد. ضعف در قیمت نفت نیز روی بازار شمش تاثیرگذار بوده است. افت قیمت نفت نگرانی‌ها را در مورد کم ارزش شدن طلا افزایش خواهد داد.

    قیمت نفت خام در معاملات روز جمعه آسیا به پایین‌ترین سطح خود از سال 2009 نزدیک شد این در حالیست که با وجود عرضه مازاد جهانی، خاورمیانه همچنان به تولید خود ادامه می‌دهد.

    طلا که تاکنون در سال جاری افتی 9.8 درصدی را تجربه کرده است، به دنبال ثبت سومین سال متوالی کاهش قیمت خود است.

    وانگ تائو، تحلیگر تکنیکال اعلام کرد : «تصویر تکنیکال طلا در محدوده 1064 تا 1084 دلاری طبیعی به نظر می‌رسد، ولی عبور از سطح مقاومتی 1064 دلاری می‌تواند باعث سقوط این فلز زردرنگ به پایین‌ترین سطح شش سال اخیر خود ( 1045 دلار) شود.»

    در میان دیگر فلزات گرانبها، نقره و پلاتین با افتی 3 درصدی هفتمین هفته افت قیمت خود را در هشت هفته اخیر تجربه کردند، پالادیوم نیز در طول هفته بیش از 5 درصد کاهش قیمت داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها