عصر خودرو

سقوط حجم معامله پلیمرها در پی عقب نشینی خریداران

عصر بازار- کاهش شدید قیمت جهانی نفت خام باعث شده تا بازار داخلی پلیمرها نیز با یک فاز تردید رو به رو شود تا جایی که قیمت های داخلی به شدت کاهش یافت و حجم معامله پلیمرها در بورس کالا نیز با ۲۷ درصد افت همراه شود.

سقوط حجم معامله پلیمرها در پی عقب نشینی خریداران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، کاهش شدید قیمت جهانی نفت خام باعث شده تا بازار داخلی پلیمرها نیز با یک فاز تردید رو به رو شود تا جایی که قیمت های داخلی به شدت کاهش یافت و حجم معامله پلیمرها در بورس کالا نیز با 27 درصد افت همراه شود.

    در هفته ای که گذشته حم معامله محصولات پلیمری کاهش چشمگیری داشت تا جایی که از نزدیک به 42 هزار تن در هفته به 30 هزار و 774 تن در هفته جاری کاهش یافت که نشان دهنده افت 28 درصدی حجم معاملات این گروه مهم کالایی در بورس کالاست.

    حضور در فاصله دو تعطیلی مهم ، انتظار بازار برای اعلام قیمت های پایه جدید در هفته پیش رو ، ثبات قیمت دلار ، کاهش قیمت ها در بازار داخلی ، نوسان قیمت دلار ؛ سقوط قیمت های جهانی نفت خام و نهایتاً کاهش حجم تولید در صنایع پایین دستی را می توان مهمترین دلایل این وضعیت دانست.

    با توجه انتظار بهبود در بازار داخلی به دلیل بازگشت خریداران پس از تعطیلات و استفاده از قیمت های پایین موجود ، به نظر می رسد هفته آینده وضعیت بهتری در بازار حکمفرما باشد هرچند که نرخ های فعلی بسیار جذاب بوده است.

    در بازار داخلی محصولات پلیمری قیمت ها به شدت کاهش یافت تا جایی که اغلب گریدها در قیمت های پایین و جذابی قرار گرفته است. این در حالی است که هم اکنون دومین هفته پیاپی است که نرخ ها در مسیر افت قرار داشته و می تواند شرایط را برای تقویت نرخ ها آماده کند.

    با توجه به کاهش حجم معاملات به صورت ممتد در دو هفته گذشته در کنار افت تقاضا در بازار داخلی ، به احتمال قوی روزهای آینده که با بازگشت تفاضا همراه خواهد بود ، حجم عرضه ها کاهش خواهد یافت که با کاهش موجودی انبارها می تواند به برتری تقاضا بر عرضه ها منجر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها