عصر خودرو

فهرست جدید قیمت مواد پلیمری زیر ذره بین؛

نگاهی به صدرنشین و قعرنشین بازار پتروشیمی

عصر بازار: قیمت پایه اکثر محصولات پلیمری امروز در فهرست اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی روندی نزولی داشتند.

نگاهی به صدرنشین و قعرنشین بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در صدر کاهش قیمت ها پلی اتیلن های سنگین بادی قرار داشتند که نسبت به دوهفته گذشته 344 تومان افت قیمت داشته و در لیست جدید قیمت ها به رقم 4 هزار و 146 تومان در هر کیلو رسیدند.

    در همین حال پلی استایرن ها نیز در رده دوم افت قیمت ها قرار داشتند، به طوری که پلی استایرن مقاوم 248 وپلی استایرن معمولی نیز نسبت به دو هفته گذشته 241 تومان افت قیمت داشت، در فهرست جدید قیمت های پایه که امروز منتشر شد این دو کالا به ترتیب با قیمت های 4 هزار و 599 و 4 هزار و 490 تومان اعلام شدند.

    همچنین پلی استایرن های انبساطی نیز با افتی معادل 214 تومان نسبت به نیمه دوم تیرماه روبه رو شده و به رقم 4 هزار و 461 تومان در هر کیلو رسیدند.

    البته قیمت پلی اتیلن های سبک فیلم، پلی اتیلن های سبک خطی و پلی اتیلن های سنگین فیلم و تزریقی نیز با افت قیمت در هفته جاری روبه رو شدند، این کالاها از 109 تا 272 تومان افت قیمت داشتند. به طوری که پلی اتیلن های سبک فیلم 109 تومان نسبت به دو هفته گذشته کاهش قیمت داشته و به رقم 4 هزار و 210 تومان رسیدند. همچنین پلی اتیلن های سبک خطی نیز 149تومان افت قیمت داشتند و در لیست جدید قیمت های پایه با رقم 4 هزار و 329 تومان به ثبت رسیدند.

    از سوی دیگر پلی اتیلن های سنگین EX3 نیز روندی نزولی داشتند، افت «ایکس تری» اندک بود، این کالا تنها 3 تومان نسبت به دو هفته گذشته افت داشت و به رقم 4 هزار و 363 تومان رسید. به این ترتیب پلی اتیلن سنگین EX3 کمترین افت قیمت را در امروز نسبت به دو هفته گذشته به ثبت رساند.

    درهمین حال امروز پی وی سی اندکی افزایش قیمت داشت، قیمت این کالا با رشد 7 تومانی نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شد، در دو هفته گذشته قیمت این کالا در بازارهای جهانی 870 دلار در هر تن فوب خلیج فارس گزارش شده است.

    برچسب ها