عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

منفعت بانک ها و تولید کننده در نرخ جدید سود بانکی لحاظ شد

عصر بازار- جلالی پور گفت: نرخ جدید سود بانکی بر اساس توانایی پرداخت بانک ها و بازپرداخت تولیدکنندگان تعیین شد به طوری که منفعت این ۲ بخش در سیاست جدید به شکلی عادلانه لحاظ شده است.

منفعت بانک ها و تولید کننده در نرخ جدید سود بانکی لحاظ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محسن جلالی پور رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به جلسه اخیر شورای پول و اعتبار در گفتگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: اعضای این شورا، تعیین نرخ سود بانکی را در اولویت مباحث خود قرار داده و تصمیماتی نیز در این خصوص اخذ شد.

    وی ادامه داد: تلاش بر این شد تا نرخ سود جدید بانکی بر اساس توانایی پرداخت بانک ها و قدرت بازپرداخت وام گیرندگان که اغلب هم از بخش تولید هستند تعیین و تصویب شود.
    این نماینده بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار این میزان نرخ سود را بین 16 الی 24 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، نرخ سود 16 درصدی برای بانک ها به عنوان تزریق کننده نقدینگی و تامین کننده منابع مالی در سطح جامعه بسیار کم بوده و از سویی دیگر نرخ سود بازپرداخت تسهیلات 24 درصدی برای بخش های تولید نیز سنگین ارزیابی می شود؛ بنابراین باید نرخی در بین این دو عدد در نظر گرفته تا منفعت 2 گروه لحاظ گردد.
    جلالی پور یادآور شد: به این ترتیب می تواند میزان نقدینگی ترزیق شده در جامعه را مدیریت و به چرخه تولید نیز کمک کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها