عصر خودرو

گزارش روز؛

افزایش معاملات مثبت با شیب ملایم

عصر بازار- طبق انتظار شروع اکثر نمادها متعادل و مثبت تر از روزهای گذشته دنبال شد اما همچنان فاکتور مهم، حجم دادوستدهای پایین بود.

افزایش معاملات مثبت با شیب ملایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در اواسط بازار با جهش قیمت حق تقدم ایران خودرو، افزایش تقاضا در نماد خودرو و کل گروه و در نتیجه افزایش قیمت و معاملات مثبت آنها را مشاهده کردیم. در معاملات امروز نمادهای ولساپا، وایران، خلنت، خکمک، خپارس، خزامیا، خچرخش، حتاید و حسینا در یک قدمی صف خرید و یا صف خرید شدند. نماد شرکتهای ولبهمن جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و حتاید جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.
    گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نیز بعد از شروعی منفی اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند تا جایی که نمادهای وبانک و وگردش صف خرید شدند. قرار گرفتن اگهی فروش پتروشمیران توسط شاراک در کدال سبب صف خرید نماد وبانک به عنوان سهامدار عمده پتروشیمی آن شد که در این بین خود نماد شاراک نیز متعادل و مثبت دنبال شد.
    نماد شرکت بانک خاورمیانه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره، متعادل و نماد وبیمه پس از مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده با افت حدود 4 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند. سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ که طی 9 ماه اخیر یکی از سهم های نوسانی بورس با رشد 43 درصدی قیمت ( از 111 به 160 تومان) است، دیروز مجمع سالانه برای تصویب صورت های مالی سال مالی 31 شهریور و مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه را برگزار کرد.
    در مجمع سالانه "وبیمه" ضمن تصویب صورت‌های مالی و معاملات موضوع ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت ، موسسه حسابرسی رایمند و همکاران به ‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی انتخاب و حق حضور اعضای غیر موظف هیات ‌مدیره 900 هزار تومان تعیین شد. شرکت های سرمایه گذاری آتیه دماوند، آتی پژوهان سرمایه، بیمه مرکزی ایران، صندوق بازنشستگی کارکنان بیمه مرکزی و نماسان کیش به عنوان 5 عضو حقوقی هیات مدیره این شرکت انتخاب شدند. به این ترتیب سهم بیمه مرکزی از هیات مدیره این شرکت از 3 به 2 کرسی کاهش یافت اما در مجمع فوق العاده و به رغم صدور مجوز سازمان بورس، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به دلیل مخالفت سهامداران مخصوصا" دو سهامدار عمده و حقوقی سرمایه گذاری آتیه دماوند و سرمایه گذاری کارکنان مپنا، به تصویب نرسید.

    در گروه پتروشیمی، خبر افزایش سرمایه 600 درصدی از محل تجدید داریهای نماد شفارس همچنان معاملات مثبتی را برای آن ایجاد کرد اما بواسطه رشد بسیار سریع و بالای سهم در روزهای گذشته، در قیمت های کنونی بسیار پرریسک ارزیابی می شود. در گروه پالایشگاهی نمادهای شاوان و شتران از اقبال بیشتری برخوردار بودند و بقیه هم گروهی ها همسو با گروه پتروشیمی متعادل به کار خود پایان دادند همچنین نماد شرکت پتروشیمی شیراز به منظور بررسی بیشتر اطلاعات، متوقف شد.

    گروه های فلزی و معدنی، اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که از نکات قابل توجه صف خرید نماد فولای و دادوستدهای متعادل و مثبت گروه سنگ آهنی بود. نماد فولاد به دلیل فروش های حقوقی ها علاوه بر افت حدود 1 درصدی، سبب افت حدود 21 واحدی شاخص کل شد.

    بکام، بسویچ، فاراک، فاذر، تکمبا، وتوشه، لخزر و تایرا نمادهای مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند که در این بین صف خرید نماد بکام نمایان تر بود همچنین نماد شرکت موتوژن جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

    گروه ساختمانی با جهش قیمتی و صف خرید نماد ثنوسا، اکثرا پرتقاضا و مثبت دنبال شدند این در حالیست که گروه سیمانی با توجه به احتمال قطع گاز به دلیل رسیدن فصل سرما و پیک مصرفی گاز، کم حجم، متعادل و منفی بودند و فقط نمادهای سخاش و ستران متعادل و مثبت گروه سیمانی بودند. دومین روز معاملات پرحجم و بلوکی نماد سمگا با خریدهای حقوقی شرکت نماد افزون پاسارگارد و رشد حدود 2 درصدی آنرا مشاهده کردیم همچنین نماد ثباغ پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی با رشد حدود 4 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

    گروه غذایی با توجه به شایعه افزایش نرخ محصولات اکثرا مثبت و صف خرید شدند تا جایی که نمادهای  غمارگ و غمینو صف خرید را نیز تجربه کردند اما گروه قندی اکثرا منفی و صف فروش شدند که در این بین صف خرید پرحجم نماد قزوین و رشد قیمتی مجدد آن چشم نوازی می کرد.

    بلوک قند قزوین توسط کنسرسیومی متشکل از دو سرمایه گذار حقیقی و حقوقی فعال در صنعت قند و شکر از طریق کارگزاری حافظ و بلوک قچار توسط یک شرکت به نام رزین دانه و از طریق کارگزاری بانک سامان خریداری شد. شرکت قاسم ایران برای سال مالی 94 نسبت به آخرین پیش بینی اعلامی با 38 درصد تعدیل منفی مواجه شد و مبلغ 338 ریال پیش بینی کرده و طی گزارش6 ماه زیان (18 ریالی) به ازای هر سهم شناسایی کرد. نماد شرکت پارس سرام با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد. آخرین پیش بینی سال مالی 94 شرکت کسرام مبلغ 12 ریال سود به ازای هر سهم اعلام کرده بود که طی گزارش 12  ماهه (141) ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده است. نماد مرقام جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و شرکت گروه دارویی سبحان جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وتجارت، وبملت و وبانک با رشد 17.41واحدی به ارتفاع 62,409 واحدی رسید که در این بین نمادهای فولاد، تاپیکو و پارسان بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها