عصر خودرو

ندیمی عنوان داشت:

ابعاد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها

عصر بازار: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس در واسپاری تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها این بود که هر دو بعد را در نظر داشته باشد تصریح کرد: این دو موضوع در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها باید با یکدیگر تلفیق و به شکل مناسب مدیریت شود تا بتوان به نتیجه مطلوب و سودمندی در این حوزه دست یافت.

ابعاد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر مالی، ایجاد نگاه مثبت در مردم به واسطه توافق صورت گرفته می تواند منجر به توجه بیشتر به بازارهای تولیدی و در پی آن بازارهایی مانند بورس شود که در حال حاضر سهم 20 درصدی از اقتصاد را در اختیار دارند.

    ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح سناریوهای پیش روی اقتصاد کشور و به خصوص بازار سرمایه گفت: باید بپذیریم حجم سرمایه های سرگردان در کشور بالاست و جهت گیری این سرمایه های سرگردان که اهداف تولید را ترغیب نمی کند، وابسته به این است که امید به سودآوری در این بازارها وجود داشت باشد یا خیر.

    وی افزود: بسته به این موضوع که میزان امید به سودآوری در یک بازار چه میزان باشد، افراد به منظور سرمایه گذاری در آن اقدام می کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم هنوز از آینده سرمایه گذاری و ریسک های پیش روی آن مطلع نیستند، خاطرنشان کرد: ابهام موجود در ریسک ناشی از سرمایه گذاری موجب می شود تا سرمایه گذاران به منظور کسب سود در پی بازارهای موقت و پرسود باشند.

    ندیمی با تاکید بر تاثیرات مثبت ناشی از انجام توافق هسته ای در ایجاد نگاه مثبت مردم به سرمایه گذاری و ورود نقدینگی جدید به بازارهای اقتصادی کشور گفت:  انجام توافق در موضوع هسته ای از باب توجه به بازارهای تولیدی  از جمله بازار سرمایه و بورس که هم اکنون در حدود 20 درصد در اقتصاد اثر دارد، میتواند قابل قبول باشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد رونق و خروج از رکود این بازارها و همچنین کسب سهم بیشتر از اقتصاد مستلزم آن است که این بازارها از سوی دولت  حمایت شوند، گفت: همراستا با این حمایت دولت، باید مباحث اقتصاد تولید در این بازارها مورد توجه قرار گیرد.

    به گفته وی چنین رویکردی می تواند منجر به جلوگیری از نوسان های منفی در بازار شود و بازارها آسیب ندیده و در نهایت با عملکرد مثبتی مواجه شوند.

    ندیمی همچنین در خصوص صحت برخی اخبار مبنی بر موافق بودن رییس جمهور با نرخ خوراک 9 سنتی برای پتروشیمی ها تصریح کرد: آنچه مسلم است رییس جمهور کار خود را از طریق هیات وزیران و مجلس پیش می برد و در این مورد نیز باید آثار مثبت قیمت خوراک پتروشیمی ها و مباحثی از این قبیل از دو منظر مورد توجه باشد.

    وی افزود: در نظر گرفتن ابعاد منفی رانت خواری و ابعاد از بین نرفتن مزیت موجود در این صنعت باید در نظر گرفته شود. به این معنا که نمیتوان تحت تاثیر جلوگیری از رانت از مزیت های این حوزه غافل شد و بالعکس به واسطه وجود مزیت، نسبت به رانت های موجود بی تفاوت بود .

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نگاه مجلس در واسپاری تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها این بود که هر دو بعد را در نظر داشته باشد تصریح کرد: این دو موضوع در تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها باید با یکدیگر تلفیق و به شکل مناسب مدیریت شود تا بتوان به نتیجه مطلوب و سودمندی در این حوزه دست یافت.

    برچسب ها