عصر خودرو

رشد ۱۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی عاملی برای ایجاد انگیزه جهت پرورش کرم ابریشم

عصر بازار- رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور بابیان این‌که مقرر شده که امسال قیمت خرید تضمینی افزایش یابد٬ گفت: این رشد ۱۱۰ درصدی عامل ایجاد انگیزه برای پرورش کرم ابریشم در میان مردم شد.

رشد ۱۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی عاملی برای ایجاد انگیزه جهت پرورش کرم ابریشم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، «علی‌اصغر داداش‌پور» با تأکید به این‌که رشد درخت توت در هر منطقه آب هوایی که تنها غذای کرم ابریشم است می‌تواند باعث پرورش کرم ابریشم شود، گفت: با توجه به شرایط کشاورزی کشور و وجود مناطق نوغان‌خیز می‌توان با رویکرد کشاورزی کوچک‌مقیاس، نوغان‌داری همراه با سایر مشاغل باعث ایجاد شرایط درآمدی و اشتغال روستایی و عشایری شود.

    وی با بیان این‌که نوغان‌داری همیشه منشأ اشتغال، درآمد و بهبود معیشت در مناطق روستایی،عشایری و حتی مناطق شهری شده است، افزود: در سال‌های اخیر با برنامه‌های حمایتی دولت و تلاش دوباره نوغانداران، احیا و توسعه این صنعت در حال رونق دوباره است.

    وی با تأکید بر این‌که باید به نوغانداری نه از دریچه رقابت‌پذیری با سایر مشاغل بلکه به‌عنوان شغل جانبی و مکمل در کنار سایر مشاغل نگاه شود، تصریح کرد: کم‌هزینه بودن، نیاز به سرمایه کم و درآمد همراه باارزش افزوده زیاد هم‌چنین بازار در بخش غیردولتی مهم‌ترین مزایا اقبال مردم از نوغانداری است.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور بابیان این‌که توجه به سیاست‌گذاری قیمت نخستین سیاست حمایتی دولت در امر نوغانداری است٬ خاطر نشان کرد: این امر در جهت تشویق مردم برای گرایش به این صنعت و برگرداندن اعتماد از دست‌رفته ناشی از اقدامات سال‌های گذشته است.

    وی هم‌چنین با اشاره به واردات نخ ابریشم ٬تصریح کرد: با دریافت مجوز افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم امسال تعرفه واردات نخ ابریشم از 15 به 26 درصد افزایش‌ یافته است.

    برچسب ها