عصر خودرو

رییس صندوق ضمانت صادرات :

بیمه پیمانکاران توسط صندوق ضمانت صادرات

عصر بازار- رییس صندوق ضمانت صادرات از بیمه وضعیت پیمانکاران ایرانی توسط این صندوق خبر داد.

بیمه پیمانکاران توسط صندوق ضمانت صادرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، سید کمال سید علی درباره بیمه پیمانکاران توسط صندوق ضمانت صادرات، اظهار داشت: هنگامی که روابط بانکی ایران و دنیا برقرار بود، امکان تامین اعتبار خریدار و فاینانس فراهم بود و اقدامات خوبی در زمینه خدمات فنی و مهندسی داشتیم.

    وی افزود: در حال حاضر که روابط بانکی و کارگزاری ها با برخی کشورهای هدف برقرار نشده، صندوق ضمانت صادرات وضعیت پیمانکارانمان را در مقابل کارفرمایان آن ها بیمه می کند تا اگر مشکلی برای عدم دریافت وجه ایجاد شد، پرداخت از سوی صندوق انجام می شود.

    رییس صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: با این روش، پس از پرداخت وجه، صندوق طلبکار طرف خارجی محسوب می شود.

    سید علی درباره مزیت این طرح توضیح داد: با اجرای این طرح و بیمه پیمانکاران، بدون اعتبار اسنادی و اعتبار خریدار و برات وصولی ما صورت وضعیت پیمانکاران خودمان را بیمه می کنیم که اگر نتوانستند پول خود را از طرف خارجی بگیرند، این وجه از سوی ما پرداخت شود.

    وی درباره کشورهای هدف این طرح، گفت: کشورهای اطراف مثل عراق و افغانستان که ایران بیش از 13 میلیارد دلار به آن ها صادرات دارد و همچنین برخی کشورهای منطقه آفریقا و ... از جمله کشورهای هدف در این طرح هستند.

    رییس صندوق ضمانت صادرات، ادامه داد: امیدواریم این مکانیزم هرچه سریعتر فراهم و روابط کارگزاری ما با دنیا نیز برقرار شود و همچنین این اعتبار خریدار هم اجرایی شود.

    برچسب ها