عصر خودرو

قرارداد آتی زعفران از امروز در بورس کالا آغاز می‌شود

عصر بازار- در پی درج نماد معاملاتی زعفران در تابلوی بازار آتی(غیرنقدی) بورس کالا، نخستین دادوستد قرارداد آتی زعفران از امروز(چهارشنبه) در بورس کالا آغاز می‌شود.

قرارداد آتی زعفران از امروز در بورس کالا آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، با توجه به برنامه راهبردی شرکت بورس کالای ایران در مورد توسعه دارایی‌های پایه جدید در قراردادهای مشتقه، نخستین قرارداد آتی زعفران برای تحویل شهریور ماه 97 از امروز(چهارشنبه) در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود.

    بر این اساس کلیه دارندگان کد معاملاتی قراردادهای آتی می‌توانند در نماد مربوطه به خرید و فروش بپردازند.

    همچنین قرارداد آتی زعفران تحویل شهریور ماه 1397در حالی از امروز راه اندازی می شود که این سررسید تا تاریخ 20 شهریور ماه 1397 قابل معامله خواهد بود.

    همچنین اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

    قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت 30دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت 13با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد. قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

    بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

    گفتنی است نماد معاملاتی نخستین قرارداد آتی زعفران برای تحویل شهریور ماه 97 در حالی در چند روز گذشته در فهرست نمادهای تابلوی بازار آتی بورس کالا درج شده است که اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز(نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

    برچسب ها