عصر خودرو

رئیس انجمن تولیدکنندگان نان‌های صنعتی اعلام کرد :

قیمت نان صنعتی هنوز تغییری نکرده است

عصر بازار- رئیس انجمن تولیدکنندگان نان‌های صنعتی اعلام کرد که با وجود افزایش غیرقانونی قیمت آرد از سوی کارخانه‌های تولیدکننده، هنوز افزایش قیمت به صورت رسمی برای نان صنعتی تصویب و ابلاغ نشده اما ممکن است این افزایش قیمت به صورت غیرقانونی به نان صنعتی هم سرایت کند.

قیمت نان صنعتی هنوز تغییری نکرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به پارسال هیچ تغییر قیمتی نداشته و بعد از هفت ماه تاخیر، دولت با اعلام و انتشار جدول نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مخالفت خود با افزایش قیمت در این زمینه را عملا نشان داد. اما مشخص نیست چرا باید قیمت آرد از سوی کارخانه‌های تولیدکننده افزایش پیدا کند!؟

    محسن لزومیان- رئیس انجمن تولیدکنندگان‌ نان‌های صنعتی - در این رابطه گفت: پس از تعطیلات نوروزی هیچگونه افزایش قیمتی به صورت قانونی و از طریق اتحادیه‌ها نداشته‌ایم اما مسئله این است که کارخانه‌های آرد این محصول را گران‌ کرده‌اند؛ به عنوان مثال هر کیسه آرد 48 هزار تومانی 54 هزار تومان و هر کیسه آرد 51 هزار تومانی معادل 58 هزار تومان فروخته می شود.

    وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطلع شدیم که این افزایش قیمت، غیرقانونی بوده است و آنها مصوبه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌اند؛ بنابراین دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید بر کارخانه‌های تولیدکننده آرد نظارت بیشتری کنند، چراکه این افزایش قیمت سبب می‌شود تولیدکنندگان نان‌های حجیم، صنعتی و نانوایی‌های آزادپز نیز اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند.

    لزومیان گفت: اگر نظارتی روی بازار وجود نداشته باشد و به تخلفات رسیدگی نشود، دیگر فعالان بازار و به ویژه کسانی که آرد را به عنوان مواد اولیه تولیدشان خریداری می‌کنند، طی روزهای آینده افزایش قیمت را اعمال می‌کنند و در این شرایط کسی نمی تواند از آنها مطالبه کند که چرا قیمت‌شان را افزایش داده‌اند.

    برچسب ها