عصر خودرو

در بورس انرژی رقم خورد؛

سهم ۵۱ درصدی معاملات برق از کل معاملات دوهفته اول آذر ۹۴

عصر بازار- دو هفته معاملاتی منتهی به ۱۳ آذر ۹۴ در حالی به پایان رسید که مجموع ارزش معاملات در بورس انرژی ایران به یک هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال بالغ شد که از این میزان معاملات بازار برق با ارزشی معادل ۶۶۵ میلیارد ریال بیشترین سهم از ارزش معاملات بورس انرژی ایران (۵۱ درصد) را طی دوره مذکور به خود اختصاص داد.

سهم ۵۱ درصدی معاملات برق از کل معاملات دوهفته اول آذر ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، طی این دوره 92 هزار و 311 قرارداد سلف موازی استاندارد برق در قالب 1،290 معامله معادل با 1 میلیون و 786 هزار و 124 مگاوات ساعت با ارزشی قریب به 665 میلیارد ریال معامله شد که بر این اساس ارزش تجمعی معاملات برق در بورس انرژی ایران از ابتدای سال جاری به 5 هزار و 500 میلیارد ریال بالغ شده و سهمی 25 درصدی را در ارزش کل معاملات تجمعی سال جاری از آن خود کرد.

    همچنین بازار فیزیکی بورس انرژی ایران نیز میزبان 99 عرضه از کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، برش سنگین، حلال‌های 400، 402، 404، 406 و 410، قطران، گاز مایع خام، گاز مایع صنعتی، گاز بوتان صنعتی، گاز پروپان صنعتی، متانول، میعانات گازی، نفتای سنگین، نفتای سنگین تصفیه نشده، نفتای سبک، نفت کوره 380 سانتی استوکس، نیتروژن مایع و نفت‌گاز به مقاصد گوناگون بود که در مجموع معامله بالغ بر 60 هزار تن کالاهای مذکور منجر به ثبت ارزشی قریب به 600 میلیارد ریال در این بازار شد.

    در بازار مشتقه و در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره نیز یک هزار و 432 قرارداد به ارزش 12 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    از نکات حائز اهمیت این دوره می‌توان ثبت رکورد 442 میلیارد ریالی برای ارزش روزانه معاملات برق اشاره کرد. همچنین کالای برق نیروگاه‌های سد دز، سد کرخه، سد کارون، سد مارون، سد مسجد سلیمان و سد شهید عباسپور متعلق به سازمان آب و برق خوزستان در تابلوی برق، کالای نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در تابلوی نفت و گاز و کالای نیتروژن مایع پتروشیمی ایلام در تابلوی سایر حامل‌های انرژی بازار فیزیکی بورس انرژی مورد پذیرش قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو