عصر خودرو

سهامداران سرمایه‌گذاری امید منتظر سود ۹۰درصدی

عصر بازار- در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۳۰ دی ماه ۱۳۹۶ شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید مقرر شد ۹۰درصد سود سهام به سهامداران خرد پرداخت شود.

سهامداران سرمایه‌گذاری امید منتظر سود ۹۰درصدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، احمد ابراهیمی  مدیر عامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید عصر دوشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت درباره قیمت سهام امید گفت: قیمت سهام سرمایه گذاری امید از 179 تومان به 219.7 تومان رسیده است. ضمن اینکه سرمایه گذاری امید جزو  50 شرکت برتر بورس است. به لحاظ شاخص بازده فروش نیز رتبه دوم را داریم.

    به گفته وی شرکت سرمایه گذاری امید 38 درصد بازدهی را در سال مالی 96 رقم زده است که نسبت به قبل چشمگیر است. همچنین سرمایه گذاری بورسی و غیر بورسی پرتفوی شرکت امید سنگ آهن و فولاد 52 درصد بوده است.

    او ادامه داد: در سال مالی 1395 حدود 72.5 درصد از پرتفوی این گروه مربوط به سرمایه گذاری های بورسی بوده است که بخشی مربوط به افزایش سرمایه و بخشی مربوط به بورسی شدن شرکت های زیرمجموعه بوده است.

    ابراهیمی با بیان اینکه سه شرکت ما روی هم 70 درصد پرتفوی ما را تشکیل می دهند افزود: فروش برخی از شرکت های زیرمجموعه امید از جمله فروشگاه رفاه باعث شده قیمت تمام شده ما کاهش پیدا کند.

    وی ادامه داد: از حدود 17 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده 10 درصد آن انجام شده است و اصلاح ساختار مالی گروه نیز در حال انجام است.

    عضو هیئت مدیره گروه مدیریت سرمایه گذاری امید گفت: پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود این است که 80 درصد سود خالص برای سال مالی 1396 تقسیم شود.

    البته بعد از مدتی رییس جلسه پیشنهاد داد که 90 درصد کل سود تقسیم شود.

    ابراهیمی با بیان اینکه ورود به استارتاپ ها و توسعه گرایی در صادرات نیز جزو برنامه هایمان است افزود: برنامه داریم اصلاح ساختار مالی این هلدینگ را انجام دهیم و در جهت عرضه برخی از سهاممان در بورس و فرابورس پیش خواهیم رفت. سرمایه گذاری راکد را نیز مدیریت می کنیم و با استفاده از ظرفیت های قانونی مشارکت خواهیم داشت. برای تامین مالی پروژه هایمان توافق های اولیه انجام شده که بتوانیم از محل تامین مالی خارجی آنها را تامین کنیم؛ در فرصت های سرمایه گذاری ورود پیدا کردیم و فعالیت خود را توسعه دهیم.

    وی افزود: گزارش حسابرس و بازرس خوانده شد. در این گزارش آمده بود مسئولیت تهیه صورت های مالی یاد شده طبق استانداردهای حسابداری با هیئت مدیره شرکت است. این مسئولیت شامل طراحی، اعمال و حفظ کنترل های داخلی مربوط به تهیه صورت های مالی است؛ به گونه ای که این صورتها عاری از تحریف با اهمیت ناشی از تقلب یا اشتباه باشد.

    پیش از سخنان ابراهیمی، بهزاد شیری - عضو هیئت مدیره گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز در سخنانی گفت: نماد شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در تاریخ 16 دی ماه 1386 به عنوان چهارصد و سی هشتمین شرکت پذیرفته در بورس معامله شد.

    به گفته وی سرمایه ثبت شده شرکت در پایان سال مالی 1396 مبلغ 30 هزار میلیارد ریال بوده است و شرکت از زمان راه اندازی در صنایع فولاد، سیمان، نفت و گاز و برق و نیروگاه فعالیت می کند.

    او درباره ترکیب سهامداری این گروه سرمایه گذاریاظهار کرد: بانک سپه بیش از 70 درصد و صندوق بازنشستگی وظیفه و از کار افتادگی بانک ها 16.67 درصد در این گروه سهم دارند و مابقی سهام نیز متعلق به موسسه رفاه و تامین آتیه کارکنان بانک سپه و سایر سهامداران حقوقی و حقیقی است.

    شیری با بیان اینکه سرمایه این شرکت از 17 هزار میلیارد ریال در سال 1392 به 30 هزار میلیارد ریال در سال 1396 رسیده است گفت: آخرین افزایش سرمایه این شرکت مربوط به سال 1393 بوده و از آن تاریخ به بعد افزایش سرمایه ای نداشته ایم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت اقتصاد جهان در سال 2017 اظهار کرد: رشد بازار های سهام جهانی، بهبود تجارت جهانی، ثبات اقتصادی منطقه یورو، شروع جنگ تجاری آمریکا با کشور های دیگر مخصوصا چین و تضاد سیاست های اقتصادی با روی کار آمدن ترامپ و همچنین افزایش نرخ تورم در جهان از جمله تحولات اقتصادی در سال 2017 بود.

    شیری ادامه داد: پیش بینی شده که جهان رشد اقتصادی 3.9 درصدی در حوزه اقتصادی داشته باشد که هند و چین سردمدار این رشد خواهند بود و بعدها اقتصادهای در حال توسعه مثل برزیل در این مورد پیشگام می شوند. ضمن اینکه کشور های پیشرفته مثل آمریکا نیز بیشترین رشد را خواهند داشت. پس در سال 2018 و 2019 روند رو به رشد اقتصادی را شاهد خواهیم بود. اما باید دید که برای اقتصاد ایران هم این رشد رخ می دهد یا نه که پیش بینی شده برای سال 2018 رشدی معادل 4.1 درصد داشته باشد.

    برچسب ها