عصر خودرو

انتقاد پارلمان انگلیس از «پول‌های کثیف» مسکو و تاثیرات آن بر سیاست خارجی لندن

عصر بازار- یک کمیته در پارلمان انگلیس معتقد است که پول‌های پنهان شده روسیه در دارایی‌های بریتانیا و پولشویی ناشی از آن در نهادهای مالی لندن به تلاش‌های دولت برای اتخاذ موضع قاطعانه در قبال سیاست خارجی تهاجمی مسکو صدمه وارد کرده است.

انتقاد پارلمان انگلیس از «پول‌های کثیف» مسکو و تاثیرات آن بر سیاست خارجی لندن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، مرکز مالی بریتانیا اصلی‌ترین ذینفع انتقال گسترده پول‌های نقد روسیه به این کشور از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی از سال 1991 میلادی است و لندن تنها پایتخت غربی برای الیگارش‌ها و مقام‌های روسیه است که می‌توانند ثروت خود را در سراسر لوکس‌ترین منطقه اروپا به رخ بکشند.

    اما بریتانیا رهبری عکس‌العمل‌های سیاسی علیه روسیه را پس از حادثه مسموم شدن جاسوس سابق روس در یکی از شهرهای انگلیس برعهده دارد؛ حمله‌ای که دولت انگلیس کرملین را به انجام آن متهم می‌کند. مسکو اما هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده است.

    انتشار گزارشی از سوی کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس نشان می‌دهد که پول‌های روسیه انتقادهای این کشور از کرملین و حمایت از آنچه کمپین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با عنوان فروپاشی سیستم قوانین بین‌المللی نامیده می‌شود را زیر سوال برده است.

    «تام تاگندات» رئیس این کمیته در این باره گفت: «بررسی آسیب‌هایی که این پول‌های کثیف می‌تواند با منافع سیاست خارجی انگلیس انجام دهد، این است که منجر به آن می‌شود که منافع معاملات روسیه در این شهر را کوچک جلوه دهند».

    وی در این باره گفت: «هیچ توجیهی برای انگلیس برای بستن چشمانش در حالی که رانت‌سالارهای پوتین و ناقضان حقوق بشر از این پول‌ها برای فاسد کردن دوستان ما، تضعیف متحدان ما و از بین بردن اعتماد میان نهادهای ما در لندن استفاده می‌کنند، وجود ندارد».

    برچسب ها