عصر خودرو

سهامداران ۲۰ صنعت با دست خالی به خانه رفتند

عصر بازار- با ادامه رکود مدت دار در بورس تهران و ریزش قیمت‌ها و افت ارزش بازار سرمایه و حجم معاملات، سهامداران ۲۰ صنعت با دست خالی به خانه رفتند.

سهامداران ۲۰ صنعت با دست خالی به خانه رفتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بورس تهران که به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی و عدم حمایت دولت از صنایع مختلف از دی ماه 1392 گرفتار رکود شده است، از شرایط رکودی خود دست نکشیده و با رسیدن شاخص به ارقام ابتدایی سال، زیان سهامداران خود را تشدید کرده است.

    بر این اساس روند نزولی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون و کاهش شدید قیمت‌ها و افزایش زیان سهامداران موجب شده است تا سهامداران از فعالیت در تالار شیشه ای دست کشیده و در کنار خروج عده ای از تالار، تنها نظاره گر باشند.بنابراین ادامه ابهامات سیاسی در کنار رکود اقتصادی موجب شد تا فضای تالار شیشه ای در یکماه اخیر سردتر شده و سهامداران 20 صنعت با دست خالی روانه خانه شوند.

    بررسی‌ها از وضعیت صنایع بورسی در یکماه اخیر نشان می دهد که بورس تهران علی رغم انتشار اخبار مثبت سیاسی، واکنشی به این اخبار از خود نشان نداد و میانگین بازدهی سهامداران بورس را با رسیدن شاخص کل بورس به ارقم ابتدایی سال، منفی کرده است.

    از میان صنایع مطرح بورس که زیان را نصیب همراهان خود کردند، صنعت خودرو در یکماه اخیر بیشترین زیان را نصیب سهامداران خود کرده و با کسب زیان 9.2 درصدی در صدر جدول این گروه قرار گرفته است.

    صنعت انبوه سازی با زیان 8.9 درصد و صنعت سایر مالی با زیان 6.5 درصد از صنایعی بودند که بیشترین زیان را در کارنامه خود ثبت کردند و بالاتر از سایر صنایع ایستادند.کانه های فلزی با 5.7 درصد، بانکها با 5 درصد، فنی و مهندسی با 4.9 درصد، ذغال سنگ با 4.8 درصد محصولات فلزی با 4.8 درصد ، مالی با 4.7 درصد و فرآورده های نفتی با 3.8 درصد از دیگر صنایع زیان ده بورس در یکماه اخیر بودند.

    محصولات کاغذی با 3.7 درصد، سیمان با 3.2 درصد، سرمایه گذاری ها با 2.8 درصد، لاستیک با 2.6 درصد، کاشی و سرامیک با 2.6 درصد، حمل و نقل با 2.3 درصد، بیمه با 1.9، رادیویی با 1.7 درصد، چند رشته ای صنعتی با 1.6 درصد، دستگاه های برقی با 0.85 درصد، تامین آب با 0.5 درصد و ماشین آلات با 0.08 درصد از صنایع زیان ده بازار در یکماه اخیر بودند.

    در این میان ابزار پزشکی با 14 درصد، سایر معادن با 9 درصد، زراعت با 7 درصد، رایانه با 4.8 درصد، محصولات چرمی با 4.4 درصد، شیمیایی با 3.9 درصد، قند و شکر با 3.7 درصد، انتشار و چاپ با 3 درصد، محصولات چوبی با 2.5 درصد و مواد دارویی با 1.8 درصد از صنایع مثبت بازار در ماه اخیر بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها