عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان:

اتحادیه اروپا به جای امتیاز دادن به آمریکا مواضع سخت‌تری اتخاذ کند

عصر بازار- شرکت‌های آلمانی به شدت نسبت به سیاست‌های تجاری آمریکا در قبال اروپا نگران هستند و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آلمان معتقد است اتحادیه اروپا به جای امتیاز دادن، مواضع جدی‌ترین در قبال واشنگتن اتخاذ کند.

اتحادیه اروپا به جای امتیاز دادن به آمریکا مواضع سخت‌تری اتخاذ کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، اریک شویتزر، رئیس اتاق بازرگانی  و صنعت آلمان گفت: سیاست «اولویت با آمریکا»ی دولت ترامپ در حال حاضر به سیاست «فقط آمریکا» تبدیل شده است و این مسئله شرکت‌های آلمانی را شدیداً نگران کرده است.

    وی معتقد است: طی دهه‌های گذشته آمریکا خود ضامنی برای تجارت آزاد و عادلانه برمبنای قوانین موردقبول بین‌المللی بود، اما هم اکنون این سیاست در شرایط کنونی به طور کامل کنار گذاشته شده است.

    شویتزر معتقد است: ترامپ هم اکنون تنها بر منافع آمریکا متمرکز شده و شعار قبلی خود را که «اولویت با آمریکا» به معنی «فقط منافع آمریکا» را زیرپا گذاشته است.

    رئیس اتاق بازرگانی  و صنعت آلمان می‌گوید:‌ اتحادیه اروپا باید به جای امتیاز دادن به آمریکا در شرایط کنونی مواضع سخت‌تری را در قبال واشنگتن اتخاذ کند.

    این مقام آلمانی ادامه داد: بسیار مهم است که همواره مذاکرات انجام شود، اما اتحادیه اروپا باید درس گرفته و مواضع جدی‌تری در قبال آمریکا داشته باشد.

    شویتزر گفت: اگر ما به طور خودکار اقدامات آمریکا را با دادن امتیاز پاسخ دهیم، در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنیم.

    برچسب ها