عصر خودرو

افزایش قیمت شمش روی در بورس فلزات لندن

عصر بازار- در هفته‌ای که گذشت قیمت شمش روی در بازار بورس فلزات لندن ابتدا روند کاهشی و سپس روند افزایشی را پیش گرفت و بدین ترتیب طی این هفته تغییری در قیمت شمش روی صورت نگرفت. میزان موجودی شمش روی نیز در انبارهای بورس فلزات لندن روند نزولی داشت. این روند نزولی موجودی در انبارهای بورس شانگهای نیز مشاهده شد.

افزایش قیمت شمش روی در بورس فلزات لندن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، در روز ابتدایی معاملات هفته گذشته، یعنی 14 مِی، موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن معادل 233 هزار و 700 تن بود، در روز بعد با حدود 0.4 درصد کاهش به 232 هزار و 800 تن رسید. این روند کاهشی در روز بعد نیز ادامه یافت و موجودی شمش روی با 0.15 درصد کاهش نسبت به روز قبل خود به 232 هزار و 450 تن رسید. این روند نزولی در روز بعد نیز ادامه یافت و موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن با 0.35 درصد کاهش نسبت به روز قبل خود به 231 هزار و 625 تن رسید.

    در روز هجدهم نیز، موجودی انبارها با 0.07 درصد کاهش به 231 هزار و 450 تن رسید. در مجموع طی این هفته موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن کاهش 1.15 درصدی داشت. موجودی انبارهای بورس شانگاهای نیز در این هفته کاهش 7.5 درصدی را رقم زد و به 87 هزار و 120 تن رسید. این کاهش مداوم هفتگی شمش روی در بورس فلزات شانگهای، زمینه را برای واردات شمش روی توسط مصرف‌کنندگان چینی و درنتیجه افزایش قیمت فراهم می‌کند.قیمت نقدی و موجودی روی در انبارهای بورس فلزات لندن نشان می دهد که موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن، طی 3 هفته اخیر روند نزولی اما با شیب کمی را طی کرده است.

    همچنین طی هفته گذشته، مرکز تحقیقات فدرال رزو فیلادلفیا در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که شاخص تولید آمریکا از 32.2 واحد به 34.4 واحد افزایش داشته است. این رقم حاکی از آن است که تولیدکنندگان توانسته‌اند، کالای خود را با قیمت بالاتری به‌فروش برسانند. همچنین شاخص ارزش دلار آمریکا نیز طی این هفته روند صعودی را طی کرد و در روز 17 مِی به 93.49 واحد رسید که بیشترین رقم در 5 ماه گذشته بود. بنابراین شاخص ارزش دلار آمریکا مساعد با رشد قیمت کامودیتی‌ها نبود.

    در ابتدای هفته قیمت شمش روی روند نزولی داشته اما در ادامه روند افزایشی به خود گرفته است. در مجموع طی این دوره قیمت شمش روی در انبار بورس فلزات لندن تغییری نداشته است.

    برچسب ها