عصر خودرو

اقتصاد در صدر مباحث انتخاباتی ونزوئلا

عصر بازار- امروز در شرایطی انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برگزار می‌شود که این کشور با بحران اقتصادی وسیعی رو به رو است و مباحث اقتصادی در صدر مسائل انتخاباتی قرار دارد.

اقتصاد در صدر مباحث انتخاباتی ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ابر تورم و کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ونزوئلایی به وجود آورده است. در جریان این انتخابات نیکلاس مادورو- رئیس جمهور سوسیالیست کنونی با هنری فالکون 56 ساله رقابت می کند که مشاور اقتصادی او مدعی شده است در صورت پیروزی به مانند اکوادور دلار آمریکا را به عنوان واحد پول ونزوئلا انتخاب کند.

    مادورو دیروز وعده داد که در صورت پیروزی مجدد در انتخابات، یک انقلاب اقتصادی در این کشور ایجاد کند. حدود 20.5 میلیون ونزوئلایی واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند و این در حالی است که 14 کشور همسایه این کشور در گروه موسوم به " لیما" و آمریکا خواهان به تعویق افتادن این انتخابات شده بودند.

    علی رغم در اختیار داشتن بزرگ ترین ذخایر نفت جهان، اقتصاد این کشور رو به ویرانی است و به گفته صندوق بین المللی پول از زمان روی کار آمدن مادورو در سال 2013، اقتصاد این کشور به دلیل کاهش بهای نفت و تحریم های آمریکا 45 درصد کوچک شده است.

    با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند انتخاب مجدد مادورو اوضاع را وخیم تر خواهد کرد. دیگو مویا- تحلیل گر موسسه "آی اچ اس مارکیت" گفت: محتمل ترین سناریو در صورت پیروزی مجدد مادورو، انزوای بیشتر ونزوئلا در عرصه جهانی و بی ثباتی های اقتصادی است.

    برچسب ها