عصر خودرو

فناوری تولید پودر آلومینا توسط روسال

عصر بازار- شرکت روسال روسیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شمش آلومینیوم دنیا،‌ از ماده معدنی کائولن برای تولید پودر آلومینا استفاده کرد.

فناوری تولید پودر آلومینا توسط روسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، وارداتی بودن بخش زیادی از بوکسیت مورد نیاز این دومین شرکت بزرگ شمش آلومینیوم در جهان، سبب خلق فناوری جدید استحصال آلومینا شده به‌طوری که این بار از کائولن بهره گرفته شده است. شرکت‌های روسی پیش‌تر از ماده معدنی نفلین سینیت برای تهیه پودر آلومینا بهره گرفته بودند.

    روشی که در ایران نیز (به دلیل کمبود بوکسیت) در دست اجرا است. روسال سالانه 6/ 3 میلیون تن آلومینیوم تولید می‌کند که بیش از دو برابر این میزان به آلومینا نیاز دارد. به نوشته «متال بولتن» این شرکت روسی،‌ برای تولید هر تن شمش آلومینیوم افزون بر 2 تن پودر آلومینا نیاز دارد که برای روسال، تناژ مورد نیاز سالانه به بیش از 2/ 7 میلیون تن می‌رسد. اما اخیرا این شرکت روی فناوری جدید استحصال آلومینا از کائولن سرمایه‌گذاری کرده که بنا به گزارشی که در روزهای اخیر منتشر شد متخصصان روسال توانسته‌اند جواب مثبت از این روش اخذ کنند. از همین رو این شرکت اعلام کرده پایلوت موجود (تولید به روش نیمه صنعتی) در اوایل 2016 به بهره‌برداری کامل می‌رسد و یک کیلوگرم پودر آلومینا در ساعت تولید خواهد کرد. به گفته مقامات این شرکت، بعد از این مرحله، احداث یک واحد تولید پودر آلومینا به ظرفیت یک میلیون تن در سال در دستور کار قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌های منتشر شده ذخایر کائولن روسیه حدود 20 میلیارد تن برآورد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها