عصر خودرو

بیانیه سازمان خصوصی سازی به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان

عصر بازار- بیانیه سازمان خصوصی سازی به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان منتشر شد.

بیانیه سازمان خصوصی سازی به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در بیانیه این سازمان آمده است: لزوم تغییر نگرش اساسی در سیاستهای کلان و ضرورت پیشبرد برنامه خصوصی سازی به منظور تغییر نقش دولت از مالکیت و مدیریت مستقیم بنگاههای اقتصادی به سیاستگذاری، هدایت، نظارت و توانمندسازی بخشهای خصوصی و تعاونی، ارکان نظام شامل دولت و مجلس شورای اسلامی را به تشکیل یک سازمان مستقل، شجاع، چابک و دانش‌محور که به صورت متمرکز بر اجرای صحیح و قانونمند خصوصی سازی تمرکز داشته باشد، سوق داد.

    بر این اساس در خرداد ماه 1380 اساسنامه سازمان خصوصی سازی به موجب ماده 15 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصویب و فعالیت رسمی این سازمان از این تاریخ آغاز شد. تشکیل سازمان خصوصی سازی به عنوان مجری سیاستهای دولت در زمینه خصوصی سازی و با اهداف "کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی"، "گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی"، "ارتقاء کارائی و بهره وری بنگاههای اقتصادی" و ... را باید نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی کشور دانست.
    در جهت تحقق این اهداف است که سازمان خصوصی سازی طی حدود 17 سال فعالیت خود توانسته بالغ بر 145 هزار میلیارد تومان از سهام و اموال متعلق به دولت را در نزدیک به 900 بنگاه اقتصادی دولتی و وابسته به دولت به بخش غیردولتی واگذار نماید و بیش از 49 میلیون نفر از هموطنان گرامی را از طریق برنامه توزیع سهام عدالت، سهامدار نماید.
    به همین منظور هجدهمین سالگرد تاسیس سازمان خصوصی سازی را گرامی می داریم و امید است در طلیعه هجدهمین سال حضور و فعالیت اثرگذار سازمان خصوصی سازی در اقتصاد کشور بتوانیم همواره با حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید، گامهای بلندتری در مسیر توسعه پایدار و آبادانی کشور عزیزمان ایران برداریم.

    برچسب ها