عصر خودرو

جهت‌یابی آتی سکه به سمت نزول؟

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران امروز در حالی پیگیری شد که قیمت‌ها در این بازار نوسانات کاهشی را تجربه کرد.

جهت‌یابی آتی سکه به سمت نزول؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران امروز در حالی پیگیری شد که قیمت‌ها در این بازار نوسانات کاهشی را تجربه کرد. روز جمعه در بازارهای جهانی، قیمت طلا تحت تاثیر افزایش پیش خریدهای این فلز ارزشمند با بیشترین افزایش روزانه از ماه سپتامبر روبه‌رو شده بود، اما صعود ارزش دلار و دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری موجب شد تا این صعود قیمتی تداوم چندانی نیابد.

    امروز قیمت هر اونس طلا در بازار سنگاپور اندکی از افت روز دوشنبه خود را جبران کرد و تا زمان تنظیم این گزارش به 107 دلار رسید. این در حالی است که بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ابتدا به 1085 دلار صعود کرده بود اما تا پایان روز با 1.5 درصد کاهش، به 1069 دلار کاهش یافت.

    در بازار ارز نیز قیمت هر دلار آمریکا بدون نوسان محسوس نسبت به روز دوشنبه در محدوده قیمتی 3645 تومان مورد مبادله قرار گرفت. به این ترتیب قیمت هر قطعه سکه در بازار نقدی تا زمان تنظیم این گزارش با 2500 تومان افت نسبت به روز دوشنبه 918 هزار و 500 تومان دادوستد شد. در بازار آتی سکه نیز در کلیه سررسیدهای دور و نزدیک این بازار شاهد کاهش در جریان معاملات بودیم.

    تا زمان تنظیم این گزارش در سررسید دی‌ماه 94 تعداد 2 قرارداد به ثبت رسید. در سررسیدهای اسفند94، اردیبهشت و تیر 95 نیز به ترتیب 2522، 143 و 299 قرارداد ثبت شد.

    در شرایطی که مسوولان دولتی از کاهش نرخ ارز سخن به میان می‌آورند و دورنمای قیمت طلا در بازارهای جهانی متاثر از پیش‌بینی افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزو کاهشی است، کارشناسان چشم‌انداز قیمت‌ها را در بازار نقدی و آتی متمایل به کاهش قیمت ها عنوان می‌کنند، اگرچه بعد از اتمام ماه صفر و تحرک دوباره خریدو فروش طلا در بازار این چشم‌انداز ممکن است تحت شعاع قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها