عصر خودرو

بورس وال استریت معاملات هفتگی را با کاهش به پایان رساند

عصر بازار- بورس وال استریت معاملات هفته را با عملکردی بی زرق و برق به پایان رساند و عدم قطعیت نتیجه مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین بر روی نمادهای مختلف سنگینی کرد.

بورس وال استریت معاملات هفتگی را با کاهش به پایان رساند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، نمادهای نفت و مالی زیان ده ترین نمادهای معاملات شاخص " داو جونز اینداستریال اوریج" بودند و این شاخص با 0.7 درصد کاهش به 24715.09 واحد رسید. شاخص " اس اند پی 500" نیز 0.3 درصد کاهش داشت و به 2712.97 واحد رسید، شاخص " نزدک" نیز که بیشتر در بردارنده نمادهای تکنولوژی است 0.4 درصد کاهش داشت تا بدین ترتیب هر 2 شاخص فوق عملکرد منفی یک درصدی در معاملات هفتگی داشته باشند.

    تام کیهیل- از مدیران موسسه " ولث منیجمنت" گفت با پایان فصل تقسیم سود سهام و نبود آمار اقتصادی هیجان آور، دلیلی برای افزایش بیشتر سهام ها وجود ندارد: از هم اکنون بازار به دنبال یک کاتالیست جدید خواهد بود. وی افزود هر حرکت مثبتی از طرف دولت ترامپ می تواند برای بازارها مثبت باشد. کاخ سفید دیروز اعلام کرد مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می رود اما هنوز توافقی حاصل نشده است. این بیانیه بر پایبندی طرفین به حل اختلافات صحه گذاشت.

    نمادهای مالی اثر زیادی بر روی شاخص داوجونز داشتند: نماد بانک " جی پی مورگان" 1.6 درصد و نماد " گلدمن ساکس" 0.9 درصد کاهش داشتند و نمادهای " سیتی گروپ"، " بانک اف امریکا" و " ولز فارگو" نیز در محدوده قرمز داشتند.

    نمادهای نفتی نیز بر شاخص‌ها فشار آوردند: نماد شرکت " شورون" 1.2 درصد و " اکسون موبیل" 0.7 درصد کاهش داشتند.

    برچسب ها