عصر خودرو

نگاهی به معاملات امروز تالار پتروشیمی؛

سایه نفت بر سر بازار پتروشیمی

عصر بازار- با توجه به ریزش قیمت نفت و عدم اطمینان به آینده بازار محصولات پتروشیمی، امروز معاملات محصولات پتروشیمی در آرامش انجام شد.

سایه نفت بر سر بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، رسول علی محمدی، مدیرکالایی کارگزاری کالای خاورمیانه معتقد است؛ موجودی بازار پتروشیمی افزایش یافته و از این رو حجم معاملات در هفته جاری کاهش یافته است.

    در همین حال امروز پلی استایرن مقاوم 7240 تبریز از محصولات جذاب رینگ پتروشیمی بود، پی وی سی بندرامام و غدیر هم مورد توجه قرار داشتند و محصولات آف گرید نیز بیش از کالاهای دیگر خریدار داشتند.

    به این ترتیب عرضه 800 تنی پلی استایرن مقاوم تبریز بیش از 3 هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 3 هزار و 932 تومان بود و معامله گران میانگین قیمت 5 هزار و 523 تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

    این در حالی است که برخی از محصولات مانند پلی اتیلن سنگین بادی 0035 بندرامام، پلی اتیلن سنگین EX3 امیرکبیر، پلی اتیلن ترفتالات نساجی تندگویان ، پلی اتیلن سنگین تزریقی جم، پلی اتیلن سبک فیلم 2420 امیرکبیر با استقبال کمی از سوی خریداران روبه رو شده و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد.

    در همین حال نگرانی معامله گران از آینده بازار نفت و محصولات پتروشیمی سبب شده تا اکثر آنها برای ورود به معاملات سیاست صبر را در پیش بگیرند. این در حالی است که کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ در حال حاضر رکود و عدم نقدینگی در بازار پتروشیمی افزایش یافته است و این موضوع توانسته حجم معاملات را کاهش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها