عصر خودرو

حجم تجارت چین و کشورهای راه ابریشم به ۴ هزار میلیارد دلار رسید

عصر بازار- تازه ترین آمار رسمی چین نشان می دهد که ارزش تجارت چین و کشورهای حوزه راه ابریشم جدید به بیش از ۴ هزار میلیارد دلار رسیده است.

حجم تجارت چین و کشورهای راه ابریشم به ۴ هزار میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، از زمانی که طرح جاده ابریشم نوین از سوی رییس جمهوری خلق چین در سال 2013 میلادی مطرح شد، تحولات اقتصادی فراوانی در منطقه رخ داده است که از لحاظ آماری هم می توان آن را مورد توجه قرار داد.
    در ابتدای امر چین اعلام کرد که برای پیشبرد این برنامه صندوقی به ارزش 40 میلیارد دلار اختصاص داده است و به دنبال آن بسرعت ارزش تبادلات تجاری چین و کشورهای ذی ربط افزایش یافته است.
    گزارش های آماری رسمی نشان می دهد که قرار است طرح های اقتصادی تازه ای نیز در این ارتباط برای سرمایه گذاری به ارزش 305 میلیارد دلار اعلام شود.
    چین برای این منظور از سال 2013 میلادی تاکنون با 50 کشور حوزه راه ابریشم قراردادهای اقتصادی امضا کرده و نزدیک به 75 منطقه اقتصادی و تجاری ایجاد شده و شمار فرصت های شغلی مرتبط از مرز 200 هزار فراتر رفته است.
    آکادمی علوم اجتماعی چین در تازه ترین گزارش خود آورده است که میزان سرمایه گذاری کشورهای مرتبط با این راه بتدریج در حال افزایش است.
    در همین حال روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد میزان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح به 60 میلیارد دلار رسیده است.
    چین می گوید که با 43 کشور از راه ابریشم پروازهای مستقیم برقرار کرده و 7 هزار و 500 قطار باری نیز بین شهرهای چین و اروپا تردد کرده است.
    این در شرایطی است که چین و پاکستان هم موافقت کرده اند یک کریدور اقتصادی راه اندازی کنند که ارزش آن بین 46 تا 56 میلیارد دلار است.
    از سال 2015 میلادی به این طرف بیشترین طرح هایی که سرمایه گذاران چینی بخصوص به آن علاقه نشان داده اند سه قلمرو انرژی ، طرح های زیربنایی حمل و نقل و همچنین فن آوری اطلاع رسانی و مخابراتی است.
    همچنین بررسی های علمی نشان می دهد که بیشترین سرمایه گذاری های جذب شده مربوط به کشورهای خاورمیانه، آسیای جنوبی و همچنین کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

    برچسب ها