عصر خودرو

واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل افزایش یافت

عصر بازار- بر اساس اطلاعات به دست آمده از رهگیری کشتی ها و اطلاعات گردآوری شده، واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل به ۶۴۰ هزار بشکه نفت خام در روز افزایش یافت که بالاترین میزان از ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ تاکنون بوده است.

واردات نفت هند از ایران در ماه آوریل افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، داده های کشتیرانی نشان می دهد که هند در مجموع در ماه آوریل 3.51 میلیون بشکه نفت خام در روز وارد کرده است که این مقدار 2.5 درصد از سطح واردات نفت سال گذشته این کشور بیشتر محسوب می شود.
    واردات نفت هند از ایران در آوریل 49 درصد نسبت به ماه مارس و 20 درصد نسبت به آوریل سال گذشته افزایش داشت. هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین است.
    پس از آنکه ایران پیشنهاد تخفیف در محموله های نفتی را مطرح کرد، شرکت های نفتی هند تصمیم گرفتند تا واردات نفت خود را از این کشور افزایش دهند.
    بر اساس آمار وزارت نفت ایران، تهران مجموعا 2.6 میلیون بشکه در روز نفت در آوریل صادر کرده که بالاترین رکورد از ژانویه سال 2016 به شمار می‌رود.
    با این حال انتظار می رود در پی خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران، صادرات نفت این کشور کاهش یابد.
    دامندرا پاردان وزیر نفت هند هفته گذشته اعلام کرد که هنوز برای پیش بینی تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران بر واردات نفت هند از این کشور زود است.
    طبق آمار منابع آگاه، هند در چهار ماه نخست امسال 552 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که حدود دو درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
    هند در سال مالی 2017-18 در مقایسه با مدت مشابه آن 16 درصد کمتر از ایران نفت وارد کرد. این کاهش واردات نفت به دلیل اختلاف ایران و هند بر سر اعطای حق توسعه میدان گازی فرزاد ب بود.
    ایران ماه گذشته پس از عراق و عربستان سعودی، سومین صادر کننده نفت به هند محسوب می شد.
    همچنین کشور ونزوئلا با عبور از نیجریه به چهارمین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند تبدیل شد. این کشور در ماه آوریل 397 هزار رو 200 بشکه نفت خام در روز به هند صادر کرد.که این مقدار یک افزایش 48.8 درصدی را نسبت به سال گذشته آن نشان می دهد.
    مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. هند یکی از معدود کشورهایی بود که در دوران تحریم‌ها به خرید نفت از ایران ادامه داد.
    این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.
    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تا سال 2040 هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

    برچسب ها