عصر خودرو

افت دسته جمعی قیمت ها در قراردادهای آتی؛

مذاکرات مثبت، قیمت سکه را منفی کرد

عصر بازار: قیمت سکه هر چهار سر‌رسید بازار آتی سکه روز گذشته را با افت قیمت‌ آغاز کردند و تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و اخبار مثبت مبنی بر مذاکرات هسته ای با ریزش نرخ‌ها بسته شدند.

مذاکرات مثبت، قیمت سکه را منفی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در معاملات دیروز قیمت سکه برای تحویل تیر ماه با 0/71 درصد کاهش کمترین افت را در میان سایر سر رسیدها شاهد بود اما سررسیدهای دیگر افت بیش از یک درصدی را در این روز تجربه کردند.

    در حال حاضر، قیمت سکه بازار آتی نسبت به بازار نقدی یکسان است، به‌طوری که در روز گذشته قیمت سکه سررسید تیرماه با افت 0/71 درصدی به قیمت 865 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت تسویه سررسید شهریور نیز ‌به 864 هزار تومان رسید که رشد 1/03 درصدی را در روز یکشنبه به ثبت رساند. از طرفی قرارداد تحویل آبان نیز با قیمت 868هزار تومان معامله شد و افزایش 1/02 درصدی داشت. در آخر نیز سکه تحویل دی رشد 1/45 درصدی را در این معاملات به ثبت رساند و با قیمت 878 تومان به فروش رسید.

    نکته مهم در معاملات این روزهای قراردادهای آتی، رشد خیره کننده حجم قراردادهاست به طوریکه حجم معاملات یکشنبه به نسبت شنبه گذشته بیش از 10درصد افزایش یافت. در معاملات روز گذشته 4هزار و 682 قرارداد سکه منعقد شد که دیروز این حجم به 5هزار و 181 قرارداد رسید تا بازیگران آتی با رشد 499 قراردادی -معادل 10/65 درصد- معاملات روبه رو شوند.

    از طرفی سکه در بازار نقدی نیز با نوسان قیمت ها به معاملات خود در این روز پایان داد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش 16 هزار تومانی به قیمت 869 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با افزایش 10 هزار تومانی نسبت به روز شنبه به قیمت 456 هزار تومان رسید. از طرفی ربع سکه نیز با نرخ 256 هزار تومان افزایش 6 هزار تومانی را تجربه کرد، همچنین سکه یک گرمی نیز با همان قیمت 166 هزار تومان به معاملات روز یکشنبه پایان داد.

    به گفته کارشناسان این نوسان قیمت به دلیل افزایش تقاضا در بازار نقدی به ویژه برای سکه های نیم و ربع بوده است و همزمان با مراحل نهایی گفتگوهای هسته ای و دریافت سیگنال های مثبت از این مذاکرات تقاضا برای خرید بر خلاف انتظار بالا رفته است؛ چرا که این این عامل روانی باعث کاهش قیمت ها در بازار شده است.

    از طرفی فعالان بازار معتقدند در ادامه هفته به خصوص روز سه شنبه به دلیل جو روانی مثبت ناشی از توافقات هسته ای بازار قیمت سکه نقدی روند نزولی در پیش بگیرد که در پی آن روند بازار آتی نیز دستخوش تغییر خواهد شد. 

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو