عصر خودرو

هر اونس ۱۰۷۱ دلار

طلا چشم‌انتظار نشست هفته آینده فدرال‌رزرو

عصر بازار- در پی افزایش انتظارات در مورد بالارفتن نرخ بهره در هفته آینده و تقویت دلار، در معاملات امروز طلا برای جبران افت شب گذشته خود دست و پا می‌زند.

طلا چشم‌انتظار نشست هفته آینده فدرال‌رزرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه با 0.2 درصد افزایش قیمت نسبت به آخرین جایگاه روز گذشته خود یکهزار و 71 دلار و 40 سنت معامله شد. البته شب گذشته قیمت این فلز گرانبها به سطح 1069 دلاری نیز رسید بود.

    طلا از افت قیمت کالاهای اساسی به ویژه نفت نیز ضربه خورده است. جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: « افت شدید قیمت کالاهای اساسی و دلار قدرتمند‌تر عرصه را برای افت قیمت طلا مهیا کرده است. قیمت‌ها در حالت تدافعی باقی می‌ماند، ولی افت بیشتر محدود خواهد بود.»

    ضعف بیشتر در قیمت نفت موجب ترس از کاهش قیمت شود، عاملی نزولی برای طلا که اغلب به عنوان یک مانع تورم دیده می‌شود. از سوی دیگر دلار قوی‌تر  منجر به گران‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهایی به جز دلار خواهد شد. پس از آمار اشتغال قوی بخش غیرکشاورزی ایالات متحده که نگاه بازار را به افزایش نرخ بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو مثبت‌تر کرده، دلار همچنان روندی صعودی در پیش گرفته است.

    نرخ بهره بالاتر از طریق افزایش هزینه نگهداری طلا، باعث فشار روی این فلز معاف از بهره خواهد شد در حالی که دلار را تقویت می‌کند. طلا در سال جاری با ثبت سومین سال متوالی کاهش قیمت، افتی 9.5 درصدی را تجربه کرده است.     

    دارایی‌ها در صندوق SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا افتی 0.65 درصدی را تجربه کرده و به 634.63 تن در روز دوشنبه رسید که پایین‌ترین سطح آن از سپتامبر 2008 بوده است. بانک مرکزی چین اعلام کرد که ذخایر طلای این کشور در ماه گذشته نزدیک به 21 تن افزایش داشته که بیشترین خرید در آمار ماهانه در سال جاری بوده است.  

    در میان دیگر فلزات گرانبها، نقره 0.2 درصد افت قیمت داشته است و پلاتین و پالادیوم بعد از سقوط 3 درصدی روز گذشته، امروز نیز اندکی افت داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها