عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

رشد دسته جمعی قیمت سکه در سررسیدهای آتی

عصر بازار- قیمت سکه در بازار نقدی و آتی دیروز (یکشنبه) تحت تاثیر رشد نسبی نرخ ارز در روز شنبه و همچنین پیش بینی از رشد قیمت طلای جهانی در هفته جاری با روند صعودی روبه رو شد .

رشد دسته جمعی قیمت سکه در سررسیدهای آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بر این اساس، دیروز به دلیل چشم انداز مثبت اونس طلا در بازارهای جهانی، چهار سررسید فعال بازار آتی نیز با رشد قیمت همراه شدند. به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 0/16 درصدی با نرخ 918 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 919 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/11 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت 921 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/04 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت 926 هزار تومان و با رشد 0/01درصدی مورد معامله قرار گرفت.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه دیروز یکشنبه به 2 هزار و 499 قرارداد به ارزش بیش از 231 میلیارد ریال رسید.

    همچنین در بازار نقدی، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 922 هزار  تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه 3 هزار تومان رشد داشته است.

    بر اساس این گزارش، همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 466، 257 و 168 هزار تومان معامله شده است.

    کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی تداوم روند صعودی طلا در روزهای آینده را پیش می کنند و معتقدند، در شرایط کنونی سطح مقاومتی قیمت طلا 1088 دلار است که اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1092 دلار افزایش خواهد یافت و این موضوع به طور طبیعی بر روند قیمت سکه در بازار داخلی تاثیر خواهد گذاشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها