عصر خودرو

منابع آگاه اوپک:

۸۰ دلاری شدن قیمت نفت مقطعی است

عصر بازار- ۴ منبع آگاه از اوپک اعلام کردند بالا رفتن قیمت نفت طی روزهای گذشته و رسیدن آن به حدود ۸۰ دلار در هر بشکه کوتاه مدت بوده و به دلیل مناقشات ژئوپلوتیک است.

۸۰ دلاری شدن قیمت نفت مقطعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، 4 منبع آگاه از اوپک اعلام کردند رسیدن قیمت نفت به نزدیک 80 دلار کوتاه مدت بوده و به دلیل تشدید مناقشانت ژئوپلوتیک در جهان بوده است و ارتباط کمی با نگرانی‌ها نسبت به عرضه آن در بازار دارد.

    آنها اعلام کردند به همین دلیل اوپک هیچ عجله‌ای برای تجدید نظر در توافق کاهش عرضه خود ندارد.

    یک منبع آگاه نسبت به سیاست‌های عربستان گفت: سعودی‌ها معتقدند افزایش ناگهانی و کوتاه مدت قیمت نفت نمی‌تواند مبنایی برای بالا بردن صادرات تولیدکنندگان نفت باشد. این منبع آگاه تاکید کرد سعودی‌ها معتقدند برای تجدید نظر در میزان عرضه نفت به بازار مبنای بالا رفتن قیمت نفت باید براساس آمارها و تاثیرات عرضه در بازار باشد.

    یک هیأت دیگر از اوپک اعلام کردند که افزایش کنونی قیمت نفت بیش از آنکه به دلیل افزایش تقاضا و کاهش مازاد عرضه باشد به دلیل تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های نفتی علیه ایران و بالا گرفتن مناقشات در خاورمیانه بوده است.

    این هیأت گفت: هم‌اکنون قیمت‌ها افزایش یافته‌ است و دلیل آن فقط تشدید تنش است. از سال گذشته میلادی به دلیل تصمیم اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت برای کنترل صادرات به بازار قیمت نفت روندی صعودی را در پیش گرفته است. قیمت نفت از ابتدای سال 2017 تاکنون حدود 40 درصد افزایش یافته است.

    روز گذشته قیمت نفت برنت 79.47 دلار شد که از ماه نوامبر سال 2014 بی‌سابقه بوده است.

    برخی کارشناسان اوپک بر این باورند این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد افزایش قیمت نفت پیش از آغاز روند نزولی آن باشیم.

    بنا به گفته منابع اوپک حتی ممکن است قیمت نفت از 80 دلار عبور کند و سپس کاهش یابد. در هر صورت هیچ دلیلی برای نگرانی یک هیأت اوپکی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت 79 دلار در هر بشکه بالا است، گفت: هنوز اینطور نیست.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته میلاد اوپک را به بالا بردن مصنوعی قیمت نفت متهم کرد و از تولیدکنندگان نفت خواست از تب و تاب بالا رفتن قیمت نفت بکاهد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو