عصر خودرو

گزارش روز؛

معاملات کم حجم در بازار امروز

عصر بازار- امروز اکثر گروه ها به خصوص اکثر نماد های گروه فولادی، و خودرویی شروعی منفی و کم حجم داشتند و طی بازار بر میزان عرضه ها افزوده شد و اکثر نمادها با نوسانات منفی روبرو شده و به کار خود پایان دادند.

معاملات کم حجم در بازار امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از سنا، در شرایطی که با توجه به عدم واکنش مثبت نسبت به اخبار سیاسی پیرامون موضوع هسته ای، انتظار سرمایه گذاران به وقوع نپیوست و بازار امروز همانطور که انتظار می رفت متعادل و منفی آغاز شد؛ به طوری که شاهد فشار فروش بیشتری نسبت به روز گذشته بودیم این در شرایطی بود که اکثر گروه ها به خصوص اکثر نماد های گروه فولادی، و خودرویی شروعی منفی و کم حجم داشتند و طی بازار بر میزان عرضه ها افزوده شد و اکثر نمادها با نوسانات منفی روبرو شده و به کار خود پایان دادند.

    در گروه پتروشیمی با توجه به اخباری که معاون وزیر نفت از احتمال اعلام نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی، تا پیش از برگزاری همایش بین المللی انرژی در 22 و 23 آذرماه خبر داده بود در صورت قطعی شدن این خبر می توان انتظار شروع حرکت مثبت در این گروه را داشت. در این گروه شاهد معاملات متعادل و منفی بودیم به طوری که از جمله نماد های شفارس، شپلی، شپترو، پارسان و شکلر بیشترین کاهش بر شاخص این گروه را داشتند از طرفی از نماد هایی که در این گروه مورد توجه خریداران بودند می توان به نماد های شکربن، شمواد، شدوص و شفارس اشاره کرد.

    در گروه بانکی همچنان کمبود نقدینگی باعث شده تا بازار نسبت به نماد های این گروه بی توجه باشد. به طوری که اکثر نماد های این گروه متعادل و منفی دنبال شدند. در این گروه تنها نمادی که مورد توجه خریداران قرار گرفت نماد وگردش بود. همچنین در این گروه معامله بلوکی حدود 100 میلیون سهمی در نماد وبصادر اشاره کرد.

    در گروه قندی شاهد معاملات در قیمت های حداکثری در نماد قزوین و قچار بودیم که علت آن ادامه رقابت در معامله بلوکی دو نماد قزوین و قچار و عدم توافق خریدار و فروشنده بر سر قیمت بود. در حالی که اکثر نماد های این گروه نیز همانند گروه های دیگر متعادل و منفی مورد معامله قرار گرفت.

    در گروه بیمه با توجه به اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی از حذف مالیات بر ارزش افزوده و عوارض در شرکت های بیمه ای خبر داده بود، در این گروه شاهد نوسان بوده و با شروع معاملات امروز با تقاضای خریداران مواجه بودیم در حالی که با نزدیک تر شدن به ساعات پایانی بازار شاهد کاهش تقاضا و سپس معامله در درصد های منفی این گروه شدیم.

    در گروه های فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی، اکثر نمادها منفی دنبال شدند بطوریکه در این بین گروه استخراج کانه های فلزی بخصوص سنگ آهنی ها همچنان از فشار فروش بیشتری برخوردار بودند . این در شرایطی بود که اکثر نماد های گروه فلزات اساسی نیز با درصدهای منفی به کار خود پایان دادند.

    در گروه خودرو نیز اکثر نماد ها در محدوده منفی مورد معامله قرار گرفتند بطوری که نماد های خودرو ، خساپا ، خپارس و خبهمن بیشترین تاثیر منفی بر این گروه و شاخص کل را داشتند.

    همچنین در طی معاملات امروز نماد های شرکت مجتمع کشت و صنعت چین چین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، نماد معاملاتی حق تقدم شرکت ایران خودرو، نماد معاملاتی شرکت رادیاتور ایران پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بازگشایی شد و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و نماد معاملاتی شرکت پارس الکتریک به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل در پی معاملات منفی در نمادهای پارسان ، خودرو و فولاد با نزول حدود 156 واحدی در محدوده 62.420 واحد متوقف شد از طرفی نمادهای وبملت، همراه و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو