عصر خودرو

گزارشی از وضعیت فروش و موجودی کالا ۱۳ صنعت منتخب بورس

عصر بازار- سرمایه‌گذاری ملی ایران در گزارشی جامع وضعیت فروش و موجودی کالا ۱۳ صنعت منتخب بورس را در قالب جداولی بررسی کرده که در آن مشخص شده میانگین فروش نسبت به ۶ ماه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

گزارشی از وضعیت فروش و موجودی کالا ۱۳ صنعت منتخب بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی اتمام گزارش عملکرد 6‌ماهه شرکت‌های بورسی مشخص شد پیش‌بینی‌ها از شرایط نامطلوب اکثر شرکت‌ها به‌جا و درست بوده و کمتر شرکتی در نیمه اول سال جاری توانست حرفی برای گفتن داشته باشد.

    در این رابطه سرمایه‌گذاری ملی ایران گزارشی جامع از وضعیت 13 صنعت منتخب بورس تهیه کرده است. در این گزارش سعی شده باتوجه به گزارش‌های 6‌ماهه منتشره در سامانه کدال ، نگاهی اجمالی به وضعیت بنگاه‌ها انداخته شود.

    وضعیت صنایع منتخب بورسی:
    نکات مهم: کاهش 22‌درصدی فروش در 6‌ماهه اول سال 94 رقمی معادل 3500 میلیارد تومان در بخش فلزات اساسی و کانی‌های فلزی به چشم می‌خورد.

    - میزان فروش در 6‌ماهه اول سال 94 در صنعت لاستیک با کاهش حدود 30‌درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. این میزان فروش نسبت به 3 ماهه اول همین امسال 60 درصد افزایش داشته است.

    - کاهش میزان فروش در صنایع سیمان و کاشی سرامیک در 6‌ماهه اول نسبت به زمان مشابه در سال قبل (به ترتیب 20% و 19%)، قابل توجه بوده است.

    - بخش ساخت محصولات فلزی در 6 ماهه اول سال 94 نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته با کاهش 20‌درصدی فروش مواجه بوده است. حتی نسبت به 3‌ماهه اول سال 94 نیز فروش به 50% کاهش یافته است.

    - در بخش انبوه‌سازی فروش 6‌ماهه اول سال 94 نسبت به 3 ماهه سال 94 با کاهش 3‌درصدی همراه بوده است.

    - در مجموع می‌توان گفت در 6‌ماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش به میزان 10 درصد کاهش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها