عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

اونس، سکوی صعود سکه

عصر بازار- قیمت سکه در بازار نقدی و آتی دیروز طی اولین روز از هفته معاملاتی تحت تاثیر رشد نسبی بهای طلای جهانی با روند صعودی روبه رو شد که این موضوع اثر مثبت خود را بر حجم معاملات نیز گذاشت.

اونس، سکوی صعود سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه دیروز دوشنبه به 2 هزار و 990 قرارداد به ارزش بیش از 276 میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات آتی سکه در معاملات روز پنجشنبه یک هزار و 990 قرارداد بود.

    بر این اساس، دیروز به دلیل چشم انداز مثبت اونس طلا در بازارهای جهانی، چهار سررسید فعال بازار آتی نیز با رشد قیمت همراه شدند. به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 1/16 درصدی با نرخ 917 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 918 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/93 درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت 921 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/02 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت 926 هزار تومان و با رشد 1/09درصدی مورد معامله قرار گرفت.

    همچنین در بازار نقدی، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 919 هزار و 500 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه 9500 تومان رشد داشته است.

    بر اساس این گزارش، همچنین قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 466، 258 و 168 هزار تومان معامله شده است.

    همچنین کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی تداوم روند صعودی طلا در هفته ی آینده را پیش می کنند و معتقدند، در شرایط کنونی سطح مقاومتی طلا 1100 دلار است که در صورت شکسته شدن این سطح، اونس رشد بیشتری را شاهد خواهد بود، که این موضوع به طور طبیعی بر روند قیمت سکه در بازار دلخلی تاثیر خواهد گذاشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها