عصر خودرو

فعالیت بزرگترین معدن باریت ایران در مریوان

عصر بازار- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مریوان از فعالیت بزرگترین معدن باریت ایران در شهرستان مریوان با ذخیره ۹۵۰ هزار تُن خبر داد.

فعالیت بزرگترین معدن باریت ایران در مریوان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آزاد برتنی  ظرفیت استخراج این معدن را سالانه 30 هزار تن دانست و اظهار کرد: معدن باریت مریوان از سال 81 فعالیت خود را به‌صورت شرکت تعاونی آغاز کرده است.

    او با بیان این‌که در حدود 470 نفر سهام‌دار شرکت تعاونی این معدن هستند، خاطرنشان کرد: از باریت در بخش‌هایی به عنوان پرکننده در شرکت نفت و رنگسازی استفاده می‌شود.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مریوان، در ادامه از صدور دو پروانه اکتشاف معدن پلی‌متال در شهرستان مریوان خبر داد و گفت: 16 واحد معدنی در شهرستان مریوان فعالیت می‌کنند.

    او با بیان این‌که هم‌اکنون 43 واحد صنعتی در شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند، افزود: انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان هم‌چنین وجود مرز باشماق به‌عنوان یک مرز رسمی که رتبه 16 را در کشور دارد و از همه مهم‌تر با اجرایی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان بر تعداد واحدهای صنعتی افزوده شود.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مریوان هم‌چنین با اشاره به وجود 7500 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان مریوان، تصریح کرد: از این تعداد واحد صنفی، 1500 واحد آن بدون پروانه کسب هستند.

    برتنی، با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب افزود: تا پایان سال این واحدها برای گرفتن پروانه کسب باید اقدامات لازم را انجام دهند.

    او با اشاره به وجود 2 مرکز کولبری موقت در شهرستان مریوان، تصریح کرد: در همین راستا کارت کولبری برای روستاهای مرزنشین مریوان صادر شده است.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مریوان با بیان این‌که افراد واجد کارت کولبری در ماه، یک تا دو بار می‌توانند نسبت به واردات از طریق این مرزها اقدام کنند، افزود: اقلام مجاز وارداتی از طریق مرزهای کولبری 80 مورد است.

    او با اعلام این‌که در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان به بررسی واحدهای تولیدی مشکل‌دار می‌پردازیم، : بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به سرمایه در گردش، مالیات واحدهای تولیدی و تامین اجتماعی است.

    او به انجام گشت‌های بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌چنین گشت‌های مشترک با همکاری ادارات استاندارد، مرکز بهداشت و بازرسی اصناف انجام می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو