عصر خودرو

پس از خروج آمریکا از برجام اعلام شد؛

پالایشگاههای هند عجله‌ای برای جایگزینی نفت خام ایران ندارند

عصر بازار- پالایشگاه‌های هندی پس از خروج آمریکا از برجام اعلام کردند: عجله‌ای برای جایگزین کردن نفت ایران با نفت کشورهای دیگر ندارند.

پالایشگاههای هند عجله‌ای برای جایگزینی نفت خام ایران ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مقام‌های هندی معتقدند تا زمانی که اتحادیه اروپا از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران حمایت نکند، واردات نفت خام هند از ایران از این تحریم‌ها بی اثر خواهد ماند.

    هند وجوه مربوط به خرید نفت خود از ایران را که سومین تأمین کننده نفت این کشور است، به یورو پرداخت و از کانال‌های بانکی اروپایی برای این تعاملات استفاده می‌کند؛ در نتیجه تا زمانی که اروپا تصمیم به تحریم ایران نگیرد این تعاملات در عمل ادامه خواهد یافت.

    ای کی شارما، مدیر امور مالی شرکت پالایشگر ایندین اویل (IOC)، بزرگترین شرکت نفتی این کشور، در این باره گفت: تأثیر بازگشت تحریم‌ها بلافاصله نخواهد بود، اما ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که کشورهای دیگر به‌ویژه اتحادیه اروپا چه واکنشی نشان می‌دهند.

    به گفته وی، اگر اتحادیه اروپا به حفظ شرایط حاضر ادامه دهد صادرات نفت خام ایران به هند تداوم خواهد داشت.

    مدیر امور مالی ایندین اویل تصریح کرد: در صورتی که کشورهای اروپایی به ایالات متحده بپیوندند و تحریم‌های مالی وضع و کانال‌های بانکی را مسدود کنند، پرداخت پول محموله‌های وارداتی نفت خام از ایران دشوار می‌شود.

    امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، که در ماه در واشنگتن با ترامپ ملاقات کرد و شخصا از او خواست که در برجام باقی بماند، گفت: فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم آمریکا برای ترک برجام ناراحت شده‌اند.

    هند در فاصله ماه‌های آوریل 2017 تا ژانویه 2018، معادل 18.4 میلیون تن نفت خام از این ایران خریده است.

    برچسب ها